niedziela, 26 lutego 2012

Puszysty omlet w dwóch wersjach.

W weekendy uwielbiam siedzieć w kuchni - tak naprawdę tylko wtedy mam na to czas, a i dzień sprzyja robieniu zdjęć.
Gdy wczoraj zobaczyłam zapowiedź przepisu na Kwestii Smaku od razu wiedziałam co zjemy w niedzielę. Bo to właśnie taki niedzielny przepis. Omlet jest lekki, puszty i mięciutki. Można dodać dowolne składniki - to, co akurat mamy w lodówce.

Przepis na 1 omlet:
2 jajka
szczypta soli
2 łyżki mąki
odrobina masła

Dodam od razu, że omlet robiłam w dwóch wersjach. Dla Niego ze zwykłą mąką pszenną. Ja natomiast jadłam omlet z 2 łyżkami mąki ryżowej.

Białka oddzielamy od żółtek, a mąkę przesiewamy do miseczki. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli na wysokich obrotach. Zmniejszamy obroty na średnie i dodajmy rozbełtane żółtka, cały czas ubijając (przez około pół minuty). Zmniejszamy obroty na minimalne i dodajemy powoli mąkę, jednocześnie ubijając przez około 10 sekund.

Od razu nagrzewamy patelnię przez ok. pół minuty. Natłuszczamy ją delikatnie masłem. Ja użyłam patelni o średnicy 20cm. Zmniejszamy gaz na średni i wylewamy masę, rozsmarowując ją na patelni.Smażymy bez przykrycia, przez około 2-3 minuty, aż zacznie lekko skwierczeć. Można też delikatnie mu zaglądać pod spód unosząc go widelcem :)
Przełożyć go na drugą stronę (dowolną metodą) i smażyć przez półtorej minuty. Zsuwamy omlet na talerz i dodajemy ulubione dodatki.

Wersja I: Jego Omlet
Ten z mąką pszenną, posmarowany czekoladowym kremem, dżemem wiśniowym i z plasterkami kiwi.
Wersja II: Mój z mąki ryżowej, z dżemem pomarańczowym i z plasterkami kiwi.
Oczywiście wiem, który podoba Wam się bardziej, ale niestety nie każdy może się takimi opychać :D

5 komentarzy:

  1. A mi się oba podobają najbardziej, o! :D A może nawet bardziej wolę ten tylko owocowy, sama zazwyczaj jem z dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja najchętniej zjadłabym oba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Here, you will obtain the total information concerning Mobdro Not Working the most up to date variation of Mobdro, choose Update.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...