poniedziałek, 19 marca 2012

Makaron z sosem łososiowym.

Jest to jeden z moich ulubionych makaronów. Nie jadam go zbyt często ze względu na sos zrobiony ze śmietanki, ale raz na jakiś czas nie mogę się oprzeć. Poza tym zamieniłam śmietankę 18% na 12% i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że na takiej sos też wychodzi :)

2 porcje:
200g makaronu pełnoziarnistego
100-150g wędzonego łososia
pół główki czosnku
świeżo mielony pieprz
śmietanka 12% mały kartonik
parmezan
czarny sezam
rzeżucha

Gotujemy makaron al dente. W tym czasie na suchą patelnię wrzucamy łososia i drobno posiekany lub wyciśnięty czosnek. Mieszamy ciągle i po jakiś 30 sekundach zalewamy śmietanką. Dodajemy świeżo zmielony pieprz. Trzymamy na niewielkim ogniu do uzyskania właściwej konsystencji. Na talerze wykładamy makaron, polewamy sosem, posypujemy parmezanem, sezamem i rzeżuchą. Nie ma potrzeby solić - łosoś sam w sobie jest wystarczająco słony.

Jest to prosty i szybki przepis, ale jednocześnie jeden z moich najpyszniejszych sposobów na makaron :)

4 komentarze:

  1. to moje danie na chandrę, niedawno taki miałam :D
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie,
    szana-banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie się prezentuje i co do smaku też nie mam wątpliwości :).

    OdpowiedzUsuń
  3. W prostocie siła. Uwielbiam taki makaron, a dodatkowo rewelacyjna prezentacja ;)

    OdpowiedzUsuń