środa, 9 maja 2012

Dietetyczne batoniki owsiane musli.

Uwielbiam batoniki musli, ale te sklepowe najczęściej zawierają dużo cukru i płatków kukurydzianych, a niewiele bakalii. Robiąc batoniki w domu wiemy co do nich dodajemy i w takich ilościach, jak nam się podoba.
Wspaniałe jest w nich też to, że możemy do nich dodać to, co akurat zalega w szafkach.
Zobaczyłam ten przepis i pobiegłam do kuchni zużywać ostatnie bakaliowe zapasy, a batoniki "topnieją" w mgnieniu oka ;)

2 szkl płatków owsianych (najlepiej górskie, byle nie błyskawiczne)
1/2 szkl mąki pełnoziarnistej
2/3 szkl wiórków kokosowych
1/2 szkl orzechów (u mnie nerkowce i laskowe)
1 szkl suszonych owoców (u mnie śliwki, morele i daktyle)
2 białka
2 łyżki miodu
2 łyżki cukru trzcinowego nierafinowanego
2 łyżki oleju
1/4 szklanki ciepłej wody

Miód rozpuszczamy w ciepłej wodzie, dodajmy olej i łączymy. Mieszamy w misce wszystkie suche składniki. Białka ubijamy mikserem. Polewamy wodą z miodem naszą suchą mieszankę i mieszamy drewnianą łyżką. Dodajemy białka i mieszamy  jeszcze. Wykładamy na blachę wyłożoną papierem. Ja robiłam w prostokątnej formie, wyszły chyba trochę za cienkie.
Pieczemy około 30 minut w 170 stopniach.

17 komentarzy:

  1. Muszę spróbować Twojej wersji bo mi za każdym razem nie wychodziły :( Może tym razem byłoby lepiej

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne! Uwielbiam batoniki musli! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ten przepis:) bardzo fajne przepisy zamieszczasz, przydałoby się trochę informacji o wartościach odżywczych kcal itp :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie batoniki, a te sklepowe faktycznie pozostawiają wiele do życzenia :) Super pomysl :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubię takie batoniki, ale jeszcze nie znalazłam przepisu idealnego, ale kto wiem, może to właśnie Twój ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Są śliczne! W sam raz do pracy na drugie śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie siedzą już w piekarniku! Zobaczymy co wyjdzie, ale ja już mam na nie ochotę! Trochę pozmieniałam przepis, ale w gruncie rzeczy na pewno będzie pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze batony ever! jutro rano lecę po płatki owsiane do stokrotki i pieczemy! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis. Nie dość, że przepysznie wyglądają, to jeszcze zdrowe! Pozdrawiam i zapraszam do odwiedzenia mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak to smacznie wygląda! :) Uwielbiam takie blogi, jak Twój, jest zdrowo i pyyyysznie! :) Muszę niedługo zrobić coś takiego. :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. są kozackie :) ja dodaje jeszcze białko treca żeby było jeszcze bardziej wartościowe i zwykły olej zastępuję olejem kokosowym. wiórki kokosowe własnej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wyglądają pysznie! :) ile ok. kcal ma jeden batonik?

    OdpowiedzUsuń
  13. Pani Marto, ja zupełnie z innej beczki - po tytułach nie stawiamy kropek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiem, jednak mam taki kaprys, że ma być z kropkami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzis zrobiłam, są pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeej są świetne! Pierwsze fit batony, które mi posmakowały :) Przepis ląduje w ulubionych.
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...