środa, 8 sierpnia 2012

Dietetyczne ciasteczka na dwa sposoby.

Kto nie kocha ciasteczek? Najlepiej tych kruchych, mocno bakaliowych, może nawet z czekoladą? Tym razem czekoladzie się oparłam, ale ciasteczka i tak są bardzo smaczne. Kruche, słodkie i pyszne dzięki orzechom i owocom.
Te ciasteczka polecam nawet na diecie. Może nie są wyjątkowo niskokaloryczne, ale są mega zdrowe, zawierają dużo błonnika, zdrowe tłuszcze i są bardzo sycące - ja na drugie śniadanie zabieram jedno, no może czasem dwa w ramach wyjątku :)

Przepis (na ok. 25 ciastek):
1 szkl płatków owsianych
1 szkl otrębów pszennych
1 szkl otrębów orkiszowych
1/2 szkl cukru trzcinowego
1/2 szkl mąki pełnoziarnistej
50g suszonych śliwek
75g suszonych owoców goji
80g orzechów laskowych lub włoskich
2 jajka
1 szkl soku marchewkowego
1/3 szkl dobrego oleju

Wykonanie ciasteczek jest banalnie proste, podobne do robienia muffinów. Mieszamy osobno wszystkie suche składniki (orzechy i owoce siekamy) i wszystkie mokre składniki. Łączymy wszystko razem. Bierzemy w ręce masę i formujemy ciasteczka. Odkładamy je na papier do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego piekarnika (180 stopni), pieczemy na złoty kolor, u mnie było to ok. 30 minut.

Porcję ciasta podzieliłam na dwa części. Pierwszą upiekłam bez dodatków, a drugą wzbogaciłam o pół szklanki poppingu z amarantusa (od firmy Ekoprodukt) i 2 łyżki masła orzechowego.
Kaloryczność bazowych ciasteczek to ok. 100kcal /szt, a amarantusowych 120kcal/szt.

27 komentarzy:

  1. Z tym porównaniem, że zrobienie ciasteczek jest tak banalnie proste, jak zrobienie muffin, to ja się nie godzę:)
    Zrobienie muffin jest tylko dla niektórych proste:) ja się gubię:)
    Mimo wszystko ciastka spróbuje wymęczyć:)
    pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre ciasteczka nie są złe :D
    Ja uwielbiam je jeść wieczorem, oglądając jakiś film <3 a w zimie to mogę cały czas.
    A jak są pysznie zrobione - mmmmm. Te wyglądają super, ale ja do 02.09 nie mogę ich ruszyć :d

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie próbowałam owoców goi.. a ciasteczka wyglądają niesamowicie pysznie! i piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. małe pyszotki. Pozdrawiam ciasteczkowo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwieeeelbiam ciasteczka, ale zjeść jedno to dla mnie problem, po prostu nie umiem;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie zazwyczaj też, ale te są tak sycące, że po prostu nie daję rady zjeść więcej :P

      Usuń
  6. Wygladają genialnie! Aż ślinka cieknie! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakież eleganckie zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe! Uwielbiam jeść, ale nie mam kiedy zrobić, za dużo na głowie, dlatego tak mało ich u mnie, a szkoda, musz nad tym popracować;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne ciasteczka :) Ciekaw jestem jak smakują goji, bo też nie miałem okazji ich spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdrowe i chrupiące. Lubię takie ciasteczka, a przepis ląduje w ulubionych. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super :) uwielbiam wszelkie wariacje na temat takich ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. pochrupalibyśmy :) Bardzo fajne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. hej, a ta szklanka soku marchewkowego jest niezbędna?
    Czy można ją ominąć lub zastąpić jakimś innym sokiem np. jabłkowym, z czarnej porzeczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinien być to "lepki" sok ( nie wiem jak inaczej to określić. Może być np. gruszkowy, brzoskwiniowy (ale te zazwyczaj to nektary z dodatkiem cukru). Zapewniam, że smak soku jest całkowicie niewyczuwalny w ciastkach :)

      Usuń
    2. hej, zrobiłam je wczoraj z sokiem z marchewki.
      To były moje pierwsze ciasta upieczone samodzielnie.
      I powiem jedno jestem z siebie dumna. Wyszły piękne, wspaniałe, smak cudowny a zapach jeszcze lepszy.
      Hmmm czekam jak tylko z pracy przyjdę i zjem kilka.
      Także dziękuję Ci za ten przepis, na pewno będę je częściej robić. Tym bardziej, że jestem wielką fanką zdrowego żywienia i takich właśnie zdrowych ciasteczkowych przekąsek.

      Usuń
    3. ach tylko nie dodałam tych owoców goji, tylko parę morelek i suszoną żurawinę...z czystym sumieniem polecam tą wersję jest pyszniutka:)

      Usuń
  14. a ja mam pytanie. jak formujesz ciastka?
    może to głupie, ale mnie nigdy nie wychodzą fajne kształty, zazwyczaj wykładam łyżką i poklepuje, a jaki jest Twój sposób?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam pełnoziarniste ciasteczka z płatkami owsianymi :) Jeśli się na nie zdecyduję, dodam suszoną żurawinę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ła, zazdroszczę tego ogranicznika do jednego ciastka ;) Jak znam siebie, pewnie posmakowałyby mi tak że nawet 'nie mogąc już' sięgnęłabym po to 'ostatnie' ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. takie pyszne i zdrowe ciasteczka od razu przechodzą na moją listę must have ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetne owsiane ciastka :) inne, bo zawierają sok marchewkowy:D
    Z pewnością je zrobie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Oooo jak się cieszę, że do Ciebie trafiłam - kolejna rzecz to wypróbowania :):) Tymbardziej, że akurat jestem na diecie.

    OdpowiedzUsuń
  20. wyglądają mistrzowsko :) dodaję do ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń