piątek, 17 sierpnia 2012

Dietetyczny deser - pudding z sosem.

Pudding odkryłam przy okazji akcji śniadaniowej. Wtedy był to waniliowy pudding z sosem jagodowym. Tym razem postanowiłam zrobić go w formie deserowej - z dodatkiem karobu (można użyć kakao) i ponownie sosem z owoców - tym razem śliwek. Dodałam też otręby, ale nie jest to koniecznie - jeśli lubimy gładką konsystencję a'la panna cotta to lepiej ich nie dodawać.
Deser jest lekki, ale jednocześnie sycący. Kaloryczność całej porcji to jedynie 280kcal.
Na 1 porcję puddingu:
2,5 łyżki kaszy manny
1 i 1/3 szkl mleka wymieszanego z wodą (u mnie pół na pół)
Miód, cukier  lub słodzik (u mnie łyżeczka Stevii)
1 łyżeczka karobu
1 łyżka otrębów

W garnuszku zalewamy 3/4 z naszej porcji mleka z wodą, a w pozostałej części dokładnie rozmieszać kaszę. Do gotującego się mleka wlewamy kaszę i ciągle mieszamy. Gotujemy kaszę na malutkim ogniu, ciągle mieszając, aby jej nie przypalić. Dodajemy karob i otręby. Gotujemy, aż zgęstnieje. Przelewamy do miseczki, gdy wystygnie przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy do lodówki na całą noc lub przynajmniej na kilka godzin.
Na sos:
50ml wody
4 duże śliwki
1 łyżka brązowego cukru

Do garnuszka wlewamy wodę, wsypujemy cukier i pokrojone na kawałki śliwki. Gotujemy mieszając co jakiś czas, aż woda lekko odparuje i otrzymamy gęsty sos. Lekko przestudzić.

14 komentarzy:

  1. Ten sos musi smakowac oblednie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wygląda i tak też pewnie smakuje. Idealne na śniadanie lub na deser właśnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie to wygląda, a na pewno jeszcze lepiej smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. znakomity na deser jak i na śniadanie ,pychotka <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Też miałam dziś kaszę manną. :) W formie puddingu to faktycznie wspaniały deser, i jeszcze ten sos śliwkowy! Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę koniecznie spróbowac manny w takiej postaci:) a jeszcze ten sos, mmm, pycha<3

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolor sosu powalający! Smakowity deser :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Długo, długo zabieram się za pudding... Twój nie dość, że wygląda apetycznie, to jest dietetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm.... wygląda przepysznie!!! *_*

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnjam! Lubię kaszę mannę.
    Kupiłam dzisiaj stevię, ale trochę się obawiam, że może być to jakaś inna chemia. Jaki to ma posmak? To, co ja mam jest owszem słodkie, ale i trochę gorzkie, jak lek. Może w produkcie będzie inaczej smakować.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że niektóre Stevie faktycznie są gorzkie. No i ciężko odróżnić oryginalną od podróbek. Sama nie wiem czy moja to oryginał :P
      Chemia to nie jest, to z rośliny. Dlatego bez obaw :)
      A posmak faktycznie ma, ale ciężko określić jaki :P Spróbuj sobie dodać np. do owsianki, budyniu czy innego małego deseru, a dopiero później bawić w ciasta :)

      Usuń
  11. Czy taki deserek spokojnie nam wylazi z miseczki następnego dnia czy są jakieś specjalne myki, żeby tak ładnie wygladał na talerzyku?

    OdpowiedzUsuń