wtorek, 7 sierpnia 2012

Makaron z sosem z bobu.

Dzisiaj nadal pozostajemy w temacie makaronowym. Do tego proponuję sos z bobu, warzywa które uwielbiam od dziecka i na które sezon niestety dobiega ku końcowi. Danie to jest bardzo sycące, jak zresztą i sam bób. Myślę, że świetnie ożywiłyby je suszone pomidory, których akurat niestety zabrakło w moich zapasach.

Przepis na 2 porcje:
150-180g makaronu pełnoziarnistego np. spaghetti
5 ząbków czosnku
2 szklanki ugotowanego i obranego bobu
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
2 łyżki mleka
garść listków bazylii
sól morska
świeżo mielony pieprz

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Po ugotowaniu odlewamy 1/3 szklanki wody z gotowania, makaron odcedzamy.
Ugotowany i obrany bób wrzucamy do miski, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, dokładnie posiekaną bazylię, jogurt, mleko i przyprawy. Mielimy blenderem. Przekładamy masę na patelnię, dodajemy 1/3 szklanki wody z gotowania makaronu i podgrzewamy. Dorzucamy makaron i smażymy całość razem przez chwilę. Nakładamy na talerze.

13 komentarzy:

  1. mmm coś w sam raz dla mnie, przepysznie i przepięknie! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie przed chwilą zjadłam pełnoziarnisty makaron, ale w innej kombinacji :) Chętnie spróbowałabym Twojej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten sos mi się podoba. Nigdy nie łączyłam bobu z makaronem, ale lubię nowości. Do przetestowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam bób z makaronem .... tylko ja robię bez jogurtu i mleka. Następnym razem wypróbuję Twoją wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie! i piękne zdjęcia! ciekawi mnie to połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam mniam, kolejny przepis leci do mojej listy "do zrobienia" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo mi się przepis podoba, nigdy nie jadłam makaronu z bobem. :)

    z wodą z gotowania makaronu jest tak, że zawsze o niej przypominam sobie już po odlaniu makaronu... ech.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny musiał być. Uwielbiam takie makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O. Rozbroiło mnie to, tak proste a jednak nigdy nie wpadłam na taki pomysł :D Muszę wypróbować, mam nadzieję że gdzieś jeszcze znajdę bób...

    OdpowiedzUsuń
  10. bób? bób? biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  11. OMG... Bób :)
    nie jadłam ani razu w tym roku, przegapiłam sezon :( pozostaje mi mrożony ...
    Dzięki Inspiracjo!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super przepis, polecam wszystkim ;) Za samym bobem nie przepadam za bardzo, ale ten sos z tego przepisu z makaronem jest genialny !

    OdpowiedzUsuń