poniedziałek, 29 lipca 2013

Proteinowe gofry (bez gofrownicy).

Przy okazji testowania form silikonowych Leuke do gofrów od sklepu Rossi.pl obiecałam Wam kilka przepisów na dietetyczne gofry. Dzisiaj mam pierwszy przepis - dla tych, którzy korzystają z odżywek białkowych. Obiecuję, że niedługo pojawi się również przepis z wykorzystaniem łatwo dostępnych dla tych, którzy nie wspomagają się odżywką. Same gofry, bez dodatków mają 400 kcal.
PROTEINOWE GOFRY
przepis na 1 porcję - 3 sztuki
40 g płatków owsianych
30 g odżywki proteinowej (waniliowej)
1 jajko
1 łyżeczka lnu mielonego
100 ml mleka
+ jogurt naturalny 100 g
+ borówki (lub inne owoce) 


Płatki owsiane miksujemy w młynku (można też użyć mąki owsianej). Oddzielamy żółtko od białka. Żółtko mieszamy w misce z mlekiem, po czym dodajemy zmielone płatki i len mielony, odstawiamy na kilka minut. Dodajemy odżywkę i dokładnie mieszamy. Białko ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli. Dodajemy białko do reszty i delikatnie łączymy łyżką. Przekładamy do formy do gofrów. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni i pieczemy przez około 15 minut. Gdy ładnie się zarumienią wyjmujemy formę z piekarnika i odstawiamy na 5 minut. Dopiero po tym czasie wyjmujemy gofry. Podajemy z jogurtem i owocami.

22 komentarze:

  1. fajny pomysł:) wyglądają bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. super !! gofry wyglądają idealnie, jakby z najlepszej gofrownicy ! ;) muszę stoczyć stracie z moją ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany, wyglądają na baaardzo chrupiące, a właśnie takie są według mnie najlepsze :) Koniecznie trzeba będzie je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa opcja na niedzielny "pomysł na obiad" :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam na Facebook'u, że jestem na wyjeździe, więc panuje cisza na blogu. Gofry dodane zostały już w poniedziałek, blogspot jak zwykle nieco oszukuje...

      Usuń
  5. ile to ma mniej więcej kcl ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same gofry to 400 kcal. Z moimi dodatkami wyszło 490.

      Usuń
  6. Choć przepis ze względnu na odżywkę nie dla mnie, to muszę im przyznać że wyglądają kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają jak wymalowane :) Taka forma do gofrów musi być bardzo przydatna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy w życiu bym na to nie wpadła : O Mega pomysł, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają super:) Również czekam na przepis bez odżywki:)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam gofry, dzis bede robic ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo pomysłowa ta foremka, chyba warto zainteresować się tym sklepem. ostatnio zrobiłam Twoje placuszki na serku homo, wyszły przepyszne, dziękuję :) aż musiałam nawet pochwalić się na swoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gofry faktycznie wygladaja lepiej niz te z gofrownicy :)
    Intryguja mnie te foremki :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialny pomysł :) Domagam się więcej!

    OdpowiedzUsuń
  14. jakiej odżywki białkowej użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają przesmacznie! Super pomysł z tą foremką bo gofrownica w mojej małej kuchni już chyba by się nie zmieściła:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł :)
    Ciekawe czy w gofrownicy tez tak pięknie urosną (posiadam gofrownicę DEZAL)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, bo nie mam gofrownicy i nie sprawdzalam :)

      Usuń
  17. Można prosić przepisy na zdrowsze gofry bez odżywki, .. proszę :) Przy okazji różne placki warzywne, pan cakes itp do pieczenia w piekarniku. Może jakieś ziemniaczane-fit, jabłkowe albo dyniowe Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepis wydaje mi się bardzo dobry i warty szybkiego wypróbowania. Sama robię gofry na kilka sposobów w zależności od chęci na dany smak. Zawsze staram się dodawać jakieś dodatki w postaci owoców czy słodkiej polewy. Od siebie prosty przepis jaki się zawsze udaje http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-idealne-gofry/ polecam oczywiście dodać jakieś dodatki. Dziękuję za ten przepis, postaram się go wypróbować jak najszybciej, znając moje dzieciaki będzie to bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...