czwartek, 8 sierpnia 2013

Pasta z bobu i kurczaka.

Pasty z bobu odkryłam w zeszłym roku - podawałam Wam już przepis na pastę z bobu z suszonymi pomidorami. Teraz postanowiłam przygotować kolejną - tym razem łącząc bób z ugotowanym mięsem z piersi kurczaka. Jest pyszna i sycąca, a serwować ją można z dowolnymi dodatkami - ja podałam ją na wieloziarnistym pieczywie z: posiekanymi listkami szałwii, pomidorkami koktajlowymi i czarnymi oliwkami.
PASTA Z BOBU I KURCZAKA 
250 g mięsa z piersi kurczaka
200 g bobu (ugotowanego i obranego)
3 łyżki śmietany jogurtowej
4 łyżki jogurtu naturalnego
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka kremowego serka koziego (lub innego)
garść liści bazylii
4 ząbki czosnku
sól morska
pieprz


W garnuszku zagotowujemy wodę. Wrzucamy mięso z kurczaka, solimy i gotujemy około 30 minut. Do wody możemy wrzucić również dowolne przyprawy (pieprz w całości, ziele angielskie, jałowiec, liście laurowe) i warzywa, aby mięso miało więcej smaku. Można też ugotować mięso w rosole. Po ugotowaniu wyjmujemy z wody i odkładamy do wystudzenia.

W misce umieszczamy bób, porwane na kawałki mięso z kurczaka, dodajemy śmietanę, jogurt i oliwę z oliwek. Miksujemy wszystko na jak najbardziej gładką pastę blenderem (ja użyłam ręcznego). Jeśli mamy trudności z miksowaniem dodajemy jeszcze trochę jogurtu. Dodajemy serek kozi, posiekany czosnek, liście bazylii i przyprawy. Miksujemy ponownie. Pastę najlepiej odstawić, żeby się "przegryzła". Z podanego przepisu wyszły mi trzy nieduże słoiczki.

7 komentarzy:

  1. uwielbiam wszelkiego rodzaju pasty! będę musiała zrobić i taką koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba wybiorę się do sklepu po bób. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty to jesteś wielkim kurczakomaniakiem :D a Twoje pomysły na kurczaka chyba są niewyczerpalne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się, żeby mi się nie znudził :D

      Usuń
  4. świetne są takie pasty! Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasty z bobu jeszcze nie robiłam.. Muszę spróbować tym bardziej, że bób uwielbiam. No i wygląda wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Smaczny pomysł, ja robiłam z fasoli i ciecierzycy, tez była pyszna!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...