poniedziałek, 14 października 2013

Makaron z jarmużem i halloumi.

Gdy mieszkałam jeszcze w Lublinie, kupienie jarmużu graniczyło z cudem, a marzył mi się od dawna. W Warszawie już, dzięki zakupom w Kooperatywie dostałam gratisową wielką garść jarmużu. Na pierwszy ogień postanowiłam go zrobić w bardzo mało skomplikowanej wersji - potraktowałam go jak szpinak. I wiecie co? Jest nawet lepszy od szpinaku - przepyszny! Jeśli więc będziecie mieli możliwość kupić jarmuż - nie wahajcie się, bierzcie go koniecznie!
MAKARON Z JARMUŻEM
przepis na 1 porcję
50 g makaronu pełnoziarnistego
2-3 liście jarmużu
50 g sera halloumi
łyżeczka oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
sól morska
pieprz

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Liście jarmużu myjemy dokładnie, osuszamy i kroimy w paski. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy jarmuż. Dusimy go na niedużym ogniu przez około 3-4 minuty. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy posiekany drobno czosnek. Smażymy jeszcze przez około 2 minuty, dodajemy odcedzony makaron, po chwili całość przekładamy na talerz. Ser halloumi kroimy w plastry i krótko grillujemy z obu stron. Układamy go na makaronie.

16 komentarzy:

  1. nie jadłam jeszcze tego sera, ale to danie wygląda tak zachwycająco, że jak najszybciej wybiorę się do sklepu i przyrządzę na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko najpierw trzeba przeprowadzić się do warszawy i zdobyć jarmuż oraz taki ser ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser można kupić na allegro, i w Lidlu nawet czasem :) Z jarmużem faktycznie sprawa jest trudniejsza :)

      Usuń
  3. Sera halloumi nigdy nie jadłam, muszę koniecznie spróbować, bo dani prezentuje się bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak to apetycznie wygląda! Nie jadłam nigdy tego sera, ale tutaj prezentuje się bardzo smakowicie; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Siet! przeczytalam seler i nie wiedzialam co to jak to:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglada pysznie! Az jesc sie chce.
    O co dokladnie chodzi z Kooperatywą? Jak to wyglada? I co nowa osoba musialaby zrobic zeby w ten sposob zaopatrzyc sie w warzywa?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada pysznie! Az jesc sie chce.
    O co dokladnie chodzi z Kooperatywą? Jak to wyglada? I co nowa osoba musialaby zrobic zeby w ten sposob zaopatrzyc sie w warzywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam na fejsbuku grupę Kooperatywy, która działa w moich okolicach. Ludzie organizują dostawy prosto od. rolników, dostawców, zbierają zamówienia. Dzięki temu ceny są bardzo atrakcyjne, a produkty świetnej jakości.

      Usuń
  8. Fajny przepis! A jakim serem można zastąpić halloumi jeśli nie znajdę go w sklepach? Nigdy się z nim nie spotkałam i nie mam pojęcia jak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, nie będzie łatwo. Można ewentualnie pokusić się o oscypka, ale tego niewędzonego.

      Usuń
  9. Smakowita propozycja :). Widzisz, rozdałam jarmuż, a sama jeszcze nic z niego nie zrobiłam.

    A halloumi najlepsze jest od Yusufa ( info dla komentatorów ): https://www.facebook.com/groups/hellimpol/

    A kooperatyw spożywczych w stolicy jest dostatek: południowa, północna, rydz, saska kępa, grochowska i warszawska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie wiem, jak w innych miastach - ale w większych pewnie też coś takiego działa.

      A jarmuż rób koniecznie! :)

      Usuń
  10. muszę spróbować - tym bardziej, że rośnie u moich rodziców w ogródku :D
    Pozdrawiam, R.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...