czwartek, 10 lipca 2014

Lekka owsianka z malinami.

Owsianka ma to do siebie, że nigdy się nie nudzi. W zimie, na ciepło świetnie rozgrzewa i poprawia nawet najbardziej paskudny dzień.  W lecie natomiast, przestudiować,  z dodatkiem sezonowych owoców stanowi pyszne rozpoczęcie dnia. 
OWSIANKA Z MALINAMI
przepis na 2 porcje
50 g płatków owsianych
40 g płatków żytnich
1 szklanka mleka
1 szklanka wody
2 łyżki ksylitolu
1/2 łyżeczki siemienia lnianego
2 łyżki orzechów laskowych
1 łyżka worków kokosowych
2 kostki gorzkiej czekolady 

W garnuszku  podgrzewamy mleko z wodą. Gdy będzie ciepłe, wsypujemy płatki, siemię lniane i wiórki kokosowe. Gotujemy około 5 minut mieszając od czasu do czasu, po czym wyłączamy gaz, przykrywamy przykrywką i odstawiamy na 5-10 minut. Owsiankę przekładamy na talerze, posypujemy posiekanymi orzechami laskowymi,  startą czekoladą i układamy maliny. 

23 komentarze:

  1. piękne zdjęcia! takie owsianki z owocami lata nie tylko zdrowe, ale i cudownie smakują - po prostu je uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja przyznaję, że teraz owsianki jem jakoś znacznie rzadziej. Choć nie przeczę, że rzeczywiście w lato można z nich wyczarować równie dużo dobrego co w ziemie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :) Mam wszystkie składniki oprócz malin, więc dziś pójdę na bazarek i jutro wypróbuję.
    Piękne zdjecia! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miseczki pełne zdrowia. Niemniej, ja owsianki ostatnio jem jakoś rzadko. Nadmiar angielskich przysmaków, których po prostu muszę spróbować w pierwszej kolejności. ;) Niemniej, taką owsiankę na pewno zrobię już niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia jak zawsze wspaniałe :) Owsianki z owocami to najlepsze owsianki!

    OdpowiedzUsuń
  6. owsianka dobra na wszystko! <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale śliczne zdjęcia, i bardzo smakowite danie ^^ aż żałuję, że już śniadanie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda obłędnie :) Mnie niestety owsianka zupełnie nie syci, ale i tak ją wcinam bo mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się genialnie i te maliny.. mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obłędnie się prezentuje Twoja owsianka! *.*
    Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam! Twój blog to dla mnie wielka inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bo najlepiej zjeść owsiankę z kimś i oczywiście z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zgadzam się, owsianka górą! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej mam pytanko, trochę nie dotyczące tematu postu :) A mianowicie, nad tu dużo przepisów na batoniki białkowe. W każdym są płatki owsiane, a czy można je zastąpić orzechami? Zależy mi na uzyskaniu jak najmniejszej ilości węgli na rzecz tłuszczu i białka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Idealne rozwiązanie na pożywne śniadanie! A maliny uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajnie czyta sie wasze komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniałości! będę odwiedzał częsciej

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń