czwartek, 21 sierpnia 2014

Tarta ze śliwkami i mascarpone.

Sierpień to miesiąc śliwek. Ciasta ze śliwkami należą do moich ulubionych - śliwki na ciepło są według mnie po prostu obłędne. Najulubieńsze to chyba zwykły placek ze śliwkami, który robiła moja mama. Dzisiaj natomiast mam dla Was pyszną tartę ze śliwkami i kremowym mascarpone.
TARTA ZE ŚLIWKAMI
przepis na formę 24 cm
100 g mąki pełnoziarnistej
100 g mąki pszennej
2 łyżki mąki migdałowej
1 jajko
110 g masła
3 łyżki ksylitolu (lub cukru)
2 łyżki zimnej wody
szczypta soli

Siekamy wszystko razem w misce, lub (ja tak wolę) ucieramy łyżką. Następnie szybko zagniatamy ciasto, owijamy w folię spożywczą i chowamy na 30 minut do zamrażalnika lub na 1 godzinę do lodówki. Po tym czasie rozwałkowujemy lub po prostu wylepiamy formę do tarty. Jeśli takiej nie posiadamy, to można użyć zwykłej tortownicy. Kładziemy arkusz papieru do pieczenia i obciążamy grochem lub fasolą. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika (180 stopni) i pieczemy 15 minut. Zdejmujemy fasolę i papier. Odstawiamy do przestygnięcia.

3 jaka

500 g mascarpone
1/2 szklanki ksylitolu (lub cukru)
1 łyżka ekstraktu waniliowego
600 g śliwek

Śliwki myjemy, wypestkowujemy i kroimy na ćwiartki. Mascarpone krótko miksujemy w misce z jajkami, cukrem i ekstraktem waniliowym. Dodajemy śliwki, mieszamy wszystko łyżką i przekładamy masę na podopieczny spód. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni (najlepiej grzałka dolna) i pieczemy około 30 minut - aż masa się zetnie i ładnie zarumieni. 

24 komentarze:

  1. Ja śliwki też uwielbiam na ciepło, a najlepsze są według mnie z drożdżowym i masą kruszonki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealna na śniadanie - uwielbiam śliwki

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba widziałam dzisiaj coś podobnego w Kuchni. Cudna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tarty są takie śliczne... i mało kaloryczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie dostałam dostawę śliwek i zjadłam je na ciepło - rzeczywiście pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealna tarta, porywam kawałek.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. ale piękna i na pewno pyszna! mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wszystkie ciasta ze śliwkami!

    OdpowiedzUsuń
  9. Musi być naprawdę pyszne; ))

    OdpowiedzUsuń
  10. W ogrodzie pełno śliwek, goście przyjezdzają..dzisiaj działam! :)
    Efektami pochwale się na blogu ! Zapraszam do mnie (tematyka dietetyczno-sportowo-mentalna..:)
    [www.silarska.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  11. O mniam, wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy można te wszystkie mąki zastąpić zwykłą mąką pszenną? Innych niestety nie posiadam :/

    OdpowiedzUsuń
  13. mascarpone + śliwki = niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wpadlabym chyba na polaczenie mascarpone i śliwek. Ale wygląda oblednie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniale wygląda ta tarta! ; )
    Świetny przepis! *.*

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj
    Mam pytanie co do Twojego przepisu na ciasto dyniowe, o to - http://feed-me-better.blogspot.com/2013/11/dietetyczne-ciasto-dyniowe-z-orzechami.html
    Piszę pod tą notką, bo pod tą powyższą pewnie byś nie zauważyła, że dadałam nowy komentarz, bo przepis jest sprzed roku. :)

    Zmieniłam nieco składniki i niestety w środku wyszło niedopieczone :( Zamiast mąki razowej użyłam pszennej, zamiast siemienia lnianego dałam zmielone pestki słonecznika i zamiast 70 g suszonej żurawiny i 50 g orzechów włoskich dałam 100 g daktyli suszonych. Reszta tak jak w przepisie. Problem tkwi w mące, siemieniu czy zamianie żurawiny?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jednak wyszło :P wystarczyło odczekać kilka godzin żeby ostygło :) Piszę na przyszłość dla kogoś kto też tak chciałby podrasować przepis :)

      Usuń
  17. Bardzo lubię Twojego bloga i jestem stałą czytelniczką, więc bez wahania wypróbowałam ten przepis. Jednak jestem rozczarowana, ciasto nie jest zbyt dobre. Miałam gości i wszyscy przyznali, że smakuje tak sobie. Więc ja nie polecam, ale czekam na nowe przepisy:)
    Zuza

    OdpowiedzUsuń
  18. mam trochę większą foremkę, mam podwoić ilość ciasta czy przepis przewiduje ilość ciasta na większą formę?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...