poniedziałek, 16 czerwca 2014

Odchudzone klasyczne pancakes.

Przepraszam za tak długą przerwę w przepisach. Jednak w trakcie ostatniego miesiąca bardzo dużo się u mnie wydarzyło. Zmieniłam pracę i zaliczyłam przeprowadzkę, co mocno uniemożliwiło mi jakiekolwiek gotowanie. Teraz wygląda na to, że wszystko się unormowało, czasu będzie w końcu trochę więcej i będę mogła częściej zaglądać do kuchni, więc kolejne przepisy niebawem! :)

Ostatnio zrobiłam test: przygotowałam sobie klasyczne pancakes, a następnego dnia zrobiłam ich trochę zdrowszą i nieco odchudzoną wersję. Nie są to najbardziej dietetyczne placuszki w mojej przepisowej kolekcji, ale jeśli komuś zależy głównie na smaku, a tylko trochę na niższej kaloryczności - to jest to idealny przepis, bo smakują identycznie, jak ich oryginalna wersja.
ODCHUDZONE KLASYCZNE PANCAKES
przepis na 2 porcje
65 g mąki pszennej
65 g mąki pełnoziarnistej
30 g rozpuszczonego oleju kokosowego lub masła
1 jajko
85 ml mleka
85 ml kefiru lub maślanki
40 g ksylitolu
1 łyżeczka proszku do pieczenia 

W misce roztrzepujemy jajko z mlekiem, kefirem, cukrem i rozpuszczonym olejem/masłem. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i wszystko mieszamy. Placuszki smażymy na dobrej patelni (bez dodatku tłuszczu). Obracamy je, gdy na powierzchni pojawią się bąbelki, a ciasto zacznie się ścinać. Z podanych proporcji wychodzi około 8 większych placuszków. Podałam je z jogurtem naturalnym i odrobiną wiórków kokosowych, jednak oczywiście najlepiej dodać świeże owoce.

12 komentarzy:

  1. Cudnie kształtne te placuszki ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo taka odchudzona wersja to by mi sie teraz przydała :) fajny aromat muszą mieć dzięki temu dodatkowi oleju kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam te klasyczne placuszki! pięknie podane, tak idealnie usmażone! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygladają również tak samo kusząco jak pełnowymiarowa wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie podobnie z postami na blogu...chyba czas zacząć zarywać noce dla postów :)
    Placki wyglądają tak samo apetycznie jak ich mniej zdrowsza wersja, trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. powodzenia w nowej pracy i nowym miejscu :) wszystkiego dobrego

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna mam w planach zrobienie tych klasycznych pancakes, więc skoro smakują podobnie, to zapisuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba wiem co będę jadła dziś na śniadanie! Zabieram się do roboty!

    http://ulcys.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...