piątek, 21 listopada 2014

Chińszczyzna wege z Newellą.

Ostatnio sporo w mojej kuchni potraw w stylu azjatyckim. Pewnie dlatego, że zima zbliża się dużymi krokami, dni są krótkie i zimne, a azjatyckie przyprawy świetnie rozgrzewają organizm. Zazwyczaj przygotowuję chińszczyznę z kurczakiem, jednak tym razem postanowiłam wykorzystać testowaną przeze mnie Newellę. Ostatnio pokazywałam Wam pomysł na słodki koktajl proteinowy z jej wykorzystaniem, a dzisiaj mam przepis na Newellę w słonym, obiadowym wydaniu. 
CHIŃSZCZYZNA Z NEWELLĄ
przepis na 1 porcję
50 g makaronu soba
100 g Newelli
150 g mieszanki chińskiej
łyżka oleju sezamowego
1,5 cm imbiru
sok z 1/2 limonki
szczypta cynamonu
odrobina czarnego sezamu
kolendra
pieprz 
sól 

marynata do Newelli:
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżka oleju sezamowego
2 cm świeżego imbiru
pieprz


Newellę możemy zamarynować nawet dzień wcześniej - dzięki temu będzie miała więcej smaku. Kroimy ją w kostkę, mieszamy z sosem sojowym, olejem sezamowym, pieprzem i posiekanym imbirem (możemy ewentualnie użyć sproszkowanego). Zawijamy lub zamykamy w pudełku na żywność i trzymamy w lodówce. 

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Odcedzamy. Na patelni (najlepiej w woku) ropzgrzewamy olej sezamowy. Wrzucamy warzywa, doprawiamy solą, pieprzem, wrzucamy szczyptę cynamonu, dodajemy posiekany imbir, posiekane liście kolendry. Smażymy mieszając przez 3-4 minuty. Dodajemy zamarynowaną Newellę, sok z limonki i smażymy przez chwilę. Dodajemy ugotowany makaron i smażymy wszystko 2 minuty. Po przełożeniu na talerz posypujemy czarnym sezamem i listkami kolendry.

11 komentarzy:

  1. zainspirowałaś mnie do zrobienia jakiegoś dania z kuchni azjatyckiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie wegetariańskie to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super!
    Zamówiłam Newellę po Twoim poście, i czeka właśnie na jakiś świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi ciekawi ta Newella.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ moda na tę newellę ostatnio ;) Ale muszę przyznać, że całe danie prezentuje się bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smacznie ;)
    Tak ogółem to chciałam Ci podziękować, jesteś dla mnie wielką inspiracją, czytam twojego bloga od roku, taaa, byłam rok incognito hahaha, czerpałam wiele natchnień od Ciebie, dziękuję! <3

    http://stylinsonlady.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy tylko ja na początku przeczytałam "z nutellą" ? :D

    OdpowiedzUsuń
  8. You could try the demo version which is readily available totally free snapchatapkdownload.com Manymo.com by choosing the proper resolution as well as dimension.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...