wtorek, 1 października 2013

Lekki omlet z kurkami.

Omlet to dla mnie idealna propozycja na kolację. Zazwyczaj dobieram składniki przeglądając lodówkę. Tym razem wyszedł mi omlet absolutnie przepyszny i chyba najlepszy jaki jadłam. Miałam pyszną podsuszoną kiełbaskę typu chorizo, która okazała się być świetnym wyborem.. Do tego upolowałam przypadkiem kiełki cebuli - spotkałam je pierwszy raz i nie mogłam się oprzeć, więc oczywiście wylądowały w koszyku. Nie wiem jak u Was, ale u mnie grzyby to teraz obowiązkowa pozycja na liście zakupów. A kurki i omlet pasują do siebie idealnie!
OMLET Z KURKAMI
przepis na 1 porcję
3 jajka
1 łyżka mleka
100 g kurek
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
kawałek pikantnej kiełbaski lub kabanosa
2 łyżki kiełków cebuli
kilka listków bazylii (u mnie czerwona)
1/2 łyżeczki parmezanu
1/2 łyżeczki masła
sól morska
pieprz


Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy oczyszczone kurki (większe kroimy na kawałki). Smażymy przez około 3-4 minuty, po czym dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i pokrojoną w cieniutkie plasterki kiełbasę. Smażymy, aż odparuje woda z kurem. Wrzucamy drobno posiekany czosnek i bazylię. W misce roztrzepujemy jajka z mlekiem, solą i pieprzem, po czym przelewamy je na patelnię. Gdy spód się lekko zetnie podważamy łopatką brzegi, aby płynna masa spłynęła pod omlet. Ewentualnie można też obrócić omlet (przekładając go na talerz i zsuwając i patelnię). Omlet podajemy z kiełkami (u mnie kiełki cebuli) i posypany parmezanem.

8 komentarzy:

  1. omlet z kurkami? takim daniom mówię dużeee tak! świetne połączenie smaków, bardzo podoba mi się ta kompozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bym zjadł na śniadanie. :)
    Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszne. Uwielbiam omlety.
    http://beautyandblossom.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :) Zauważyłam że często w przepisach na słodkości używasz stewii w płynie. Czy mogłabyś zdradzić jakiej firmy? Do tej pory stosowałam tylko stewię w tabletkach i zaciekawiła mnie forma płynna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zjadłabym taki bez dwóch zdań: )

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...