czwartek, 20 lutego 2014

Ekspresowe musli z patelni.

Nie zawsze mam w kuchni słoik pełny pysznej granoli. Ostatnio niestety słoik stał pusty, a mnie naszła ochota na proste śniadanie - musli na mleku. Jest na to na szczęście rada - ekspresowe musli z patelni! 

Sekrety są tu dwa - ciągle mieszać, aby się nie przypaliło (co czasem się zdarza, gdy zajmiemy się czymś innym), a kolejny - zostawienie go na patelni po uprażeniu na kilku minut, aby nabrało cudownej chrupkości. 

Dodatki oczywiście możemy dobrać wedle uznania - migdały zamienić na orzechy, a żurawinę na morele - na to, na co mamy akurat ochotę.
MUSLI Z PATELNI
przepis na 2 porcje
6 łyżek płatków orkiszowych (lub owsianych)
1 łyżka płatków migdałów
1 łyżka pestek słonecznika
2 łyki suszonej żurawiny (lub innych owoców)
1 płaska łyżeczka oleju kokosowego
1/2 łyżeczki miodu lub syropu z agawy


Na suchej patelni prażymy płatki (u mnie najczęściej są to owsiane lub orkiszowe) - na średnim ogniu często mieszając. Po około trzech minutach zmniejszamy trochę gaz i dodajemy płatki migdałów i pestki słonecznika. Po kolejnych 2-3 minutach dodajemy posiekaną żurawinę, olej kokosowy i miód lub syrop z agawy. Dokładnie wszystko mieszamy i prażymy jeszcze przez około 2 minuty. Po tym czasie, wyłączamy patelni i zostawiamy na niej nasze musli na kilka minut - wtedy stanie się chrupkie.

19 komentarzy:

  1. myślę, że takie szybkie musli to równie pyszny pomysł! do tego mleko i mamy zdrowe i smaczne śniadanie :)
    te zdjęcia są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na awaryjne śniadanie, gdy zabrakło granoli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten przepis na granolę z patelni zawsze ratuje moje śniadanie, gdy brak granoli w słoiku. A śniadanie bez granoli dla mnie jest niedopuszczalne ! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię takie ze względu na brak dobrego piekarnika i są rzeczywiście bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ups, przepraszam. przepis wzięłam z forum vitalii, a teraz widzę skąd on się tam wziął ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainspirowałaś mnie, jutro robię własne musli! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie dzisiaj naszło mnie na zrobienie czegoś podobnego, pyszota c;

    OdpowiedzUsuń
  8. O, czuję się zainspirowana i wypróbuję, gdy będę miała trochę więcej czasu rano! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Obowiązkowo do zrobienia.. z ciepłym mlekiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy obeszło by się bez miodu ani syropu z agawy, zastąpionym np. po prostu cukrem?

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam do Pani ogromną prośbę, mianowicie czy mogłaby Pani zrobić musli z tego przepisu http://littlebrainchild.blogspot.com/2012/07/248-beztuszczowa-i-bezcukrowa-granola.html . Zrobiłam je ale nie wyszło a bardzo lubię Pani bloga i wszystko co robiłam z Pani bloga wyszło super, więc czy mogła by Pani zrobić właśnie taką granolę, byłabym bardzo wdzięczna :)
    Pozdrawiam
    wierna czytelniczka bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy nie robiłem w ten sposób musli .. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. można zamiast miodu użyć cukru brązowego nierafinowanego?
    przyłączam się do prośby o przepis na musli z otrębów, z tego przepisu wyżej

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć:)

    Chciałbym Cię serdecznie zaprosić do rejestracji na forum skierowanym szczególnie do blogerów, gdzie możesz się dzielić swoją wiedzą i wsparciem:
    www.twojasylwetka.cba.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Że też nigdy na to nie wpadłam jak zabrakło własnego musli w słoiku :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...