piątek, 4 października 2013

Makaron z dynią i czosnkiem.

Ostatnio, w ulubieńcach września zapowiedziałam, że niebawem pojawiać się będą przepisy z dynią. Oto pierwszy z nich. Trick z dynią polega na tym, żeby kupić dynię lub duży kawał, podzielić na mniejsze i upiec w piekarniku (20 minut, 200 stopni). Później z tak uprzednio upieczonej dyni możemy przygotować wiele różnych przepisów. Pierwszym przychodzącym na myśl będzie krem z dyni, a kolejnym? Jak dla mnie makaron!
MAKARON Z PIECZONĄ DYNIĄ
przepis na 2 porcje
120 g świeżego makaronu
200 g upieczonej dyni
4 plastry szynki parmeńskiej
4 ząbki czosnku
świeży tymianek
2 łyżki oliwy z oliwek
sól morska
pieprz

Makaron gotujemy al dente w osolonej wodzie. Odcedzamy. Upieczoną dynię kroimy w kostkę. Na patelni podgrzewamy oliwę. Wrzucamy dynię i gałązki tymianku (w całości), doprawiamy szczyptą soli. Smażymy przez około 2-3 minuty. Dodajemy pokrojoną w cienkie paski szynkę i drobno posiekany czosnek. Mieszamy, doprawiamy pieprzem. Wyjmujemy twarde części tymianku, na koniec można dodać jeszcze samych listków.

14 komentarzy:

  1. U mnie pierwszą myślą był makaron, a drugą krem z dyni. Najbardziej lubię z pełnoziarnistym tagiatelle.

    OdpowiedzUsuń
  2. O, a ja nigdy nie jadłam takiego typowego makaronowego dania z dynią. Może tylko raz złączyłam ją z ricottą... Niemniej szynka parmeńska jako dodatek - wydaje mi się na wyczucie bardzo trafiona. Z chęcią wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, pięknie podany i połączeni dyni z czosnkiem jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie sobie uświadomiłam, że jeszcze nigdy nie jadłam dyni, hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią bym spróbowała, bo też nigdy nie jadłam chyba dyni :P Kojarzy mi się ze słodkim, ale połączenie z szynką i czosnkiem może być ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
  6. O, o, o - czegoś takiego na dzisiaj potrzebuję. Yeah! Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  7. jak niewiele potrzeba, by stworzyć rewelacyjne danie :]

    OdpowiedzUsuń
  8. Makaron z dynią świetnie się łączy. Bardzo ciekawy przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. na taki makaron to ja się z chęcią kuszę!

    OdpowiedzUsuń
  10. oj dziekuje za inspiracje na dyniowe dania. wyproboje na niedziele danie z makaronem i pieczona dynia...mmmm....

    OdpowiedzUsuń
  11. Dynia, tymianek, no i szynka szynka, czyli przepyszne połaczenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. to już wiem co jutro na obiad :) dziś były placuszki dyniowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jadłam właśnie ,ale dodałam pesto z bazylii jesszcze !;)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...