niedziela, 16 marca 2014

Dietetyczne kotlety mielone.

Uwielbiam kotlety mielone - z wielu względów. Są pyszne zaraz po przygotowaniu, najlepiej w towarzystwie ziemniaków i surówki. Cudowne są odgrzewane, dnia kolejnego. Równie idealnie spisują się na zimno, na kanapkach. Główny minus tradycyjnych kotletów mielonych to oczywiście zawartość tłuszczu. Dlatego mam dla Was przepis na kotlety z mięsa z indyka, które ma bardzo mało tłuszczu, a w dodatku kotlety są pieczone, dzięki czemu nie wymagają dodatkowego tłuszczu w postaci oleju.
ODCHUDZONE KOTLETY MIELONE
przepis na ok. 8 szt
500 g mięsa mielonego z indyka
1 jajko
1/2 cebuli
2 ząbki czosnku
2-3 łyżki otrębów
3 łyżki płatków owsianych
3 łyżki mleka
1 łyżka przyprawy do mięsa mielonego 
1 łyżeczka słodkiej papryki
sól morska
świeżo mielony pieprz (dużo!)


Mięso przekładamy do miski, dodajemy posiekaną drobno cebulę i czosnek, wszystkie przyprawy i jajko. Mięso wyrabiamy dłonią, najlepiej przez kilka minut. Odstawiamy na około pół godziny. Po tym czasie dodajemy mleko i otręby. Znowu wyrabiamy i odstawiamy na pół godziny. Płatki owsiane mielimy w młynku. W zwilżonych wodą dłoniach formujemy podłużne kotlety, lekko je spłaszczamy, obtaczamy w zmielonych płatkach owsianych i układamy na nienatłuszczonej, rozgrzanej patelni. Smażymy przez około półtorej minuty z każdej strony, po czym zawijamy je w kwadraty z papieru do pieczenia (papiloty) i pieczemy w piekarniku przez 25 minut w 160 stopniach. Można też pominąć obsmażanie na suchej patelni, ale wtedy kotlety nie będą tak przyrumienione, a czas pieczenia należy wydłużyć o jakieś 10 minut.

20 komentarzy:

  1. nie przepadam za mielonym, rzadko jadam...ale jak widzę tak smacznie przyrządzone kotlety to bez wahania mam ochotę je spróbować! bardzo dobry pomysł na obiad pełen zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, bez smażenia :) na pewno zrobię

    OdpowiedzUsuń
  3. kurcze mi mielone z piekarnika niezbyt smakuje,wyczuwam w nim jakieś takie specyficzne nuty,których w smażonych nie czułam.

    Może to przez to,że w ogóle nie używam soli.Ale jest tyle mięs,które mi smakuje,że nie odczuwam braku mielonych w diecie.A od święta zjadam smażone,a co :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też tylko piekę :) i uwielbiamy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam mielone, jakoś średnio za nimi przepadam ale może skuszę się na twoją wersję.

    OdpowiedzUsuń
  6. czy duzo zmieni jesli ich nie obtocze w zmielonych patkach owsianych?
    a przepis super :) bardzo lubie mielone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płatki są u mnie alternatywą dla bułki tartej. Można przygotować ją samemu z ciemnego pieczywa, użyć otrębów lub innego zamiennika.

      Usuń
  7. oo super, muszę je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dla mnie takie kotleciki są za suche, szczególnie, że to mięso z indyka...chude ale niestety koszmarnie suche

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje absolutnie nie były suche. Po to pieczemy je w papilotach i nie przesadzamy z temperatura i czasem pieczenia.

      Usuń
  9. Pyszne!! Właśnie zrobiłam, zmieliłam udziec z indyka bez skóry i smakowały naprawdę jak mielone!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. My robimy z piersi z kurczaka. Efekt podejrzewam, że taki sam i tak samo niskokaloryczny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Potwierdzam, pierś indyka też jest ok

    OdpowiedzUsuń
  12. Well, there is no should look even more as we are mosting https://musicallylogin.co/ The web page will guide you to the username and password fields.

    OdpowiedzUsuń
  13. The first step that has to be thought about is that you which kodi apk for fire stick leave a remark here in the comment box and also the.

    OdpowiedzUsuń
  14. demands for releasing a book on the iBooks Shop are dealt with for you. Login iTunes just a means to share their publications with the world free of charge.

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto poczytać takie wpisy

    OdpowiedzUsuń
  16. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem na diecie ten przepis napewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń