środa, 22 października 2014

Pyszny napój na przeziębienie i odporność.

Mam kilka swoich ulubionych napojów, które zawsze piję w trakcie choroby: mleko z miodem, czarną herbatę z domowym sokiem malinowym i cytryną oraz mój ulubiony, rozgrzewajacy napój imbirowy. Warto go pić również, gdy nie dopadło nas jeszcze żadne choróbsko, w ramach profilaktyki i podniesienia odporności. 

Cytryna nie jest może najlepszym, ale nadal dobrym źródłem witaminy C, która wspiera odporność i łagodzi przebieg infekcji. Jest też źródłem rutyny, która uszczelnia naczynia krwionośne i zapobiega utracie witaminy C z organizmu. Imbir z kolei jest bogaty w substancje przeciwzapalne. Polepsza krążenie krwi, dzięki czemu świetnie rozgrzewa cały organizm oraz działa wykrztuśnie. Cynamon ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne. Miód ma właściwości bakteriobójcze, wspomaga odporność organizmu oraz łagodzi problemy z gardłem. Macie problemy z częstymi przeziębieniami - zajrzyjcie również tutaj.

Warto go pić również z innego, banalnego względu - jest po prostu pyszny!
NAPÓJ IMBIROWO-CYTRYNOWY
przepis na 1 porcję
1/2 cytryny
2-3 cm korzenia imbiru
1 łyżeczka miodu lub syropu z agawy
odrobina startej laski cynamonu
wrzątek


Obrany imbir kroimy na cienkie plasterki, wrzucamy do szklanki i zalewamy wrzątkiem. Po około 4-5 minutach dodajemy miód (lub syrop z agawy) i dokładnie mieszamy. Wyciskamy sok z cytryny, dodatkowo możemy wrzucić 1-2 plasterki (cytryna musi być dobrze wyszorowana). Ścieramy cynamon i wszystko dokładnie mieszamy.

31 komentarzy:

  1. Gdybym tylko pałała większą miłością do imbiru, już bym była w kuchni i gotowała wodę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko fajnie ale 2min od zalania imbiru wrzatkiem woda jest wciaz bardzo goraca wiec dobroczynne wlasciwosci miodu przepadna. Zrobie ten napoj ale odczekam troche jak sie wystudzi i wtedy dodam miod i cytryne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego napisałam, że po kilku minutach dodajemy resztę skłądników, nie jest to już wrzątek :)

      Usuń
    2. Tylko miód traci wszystkie cenne właściwości w temp. powyżej 60st C, a wg niektórych źródeł 40st, kilka minut to troche za mało i miód jest tylko słodzidłem ;) ale apiterapia ogólnie fajna sprawa, warto zwrócić uwage, który miód się je, bo poszczególne też mają różne działanie :D
      ale na pewno napój pyszny, musze spróbować :D

      Usuń
  3. warto jest wyszorować skórkę cytryny zanim doda się ją ze skórką do wody czy herbaty ;) skórka zawiera dużo konserwantów. Nie polecam wyparzania, gdyż wtedy wszystkie konserwanty przedostają się do środka owocu przez co jest gorzki. warto też zwrócić uwagę na temperaturę wody przy dodawaniu miodu. Przy wysokiej temperaturze miód traci swoje właściwości. I wtedy rzeczywiście będziemy mieć dobry i zdrowy napój! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celna uwaga, zapomniałam o tym wspomnieć, bo zawsze szoruję cytryny przed użyciem :)

      Usuń
  4. Co prawda chora nie jestem, ale nic nie szkodzi żeby spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja, kiedy czuję, że łapie mnie wirus, przed snem wypijam taki gorący napar i rano wstaję... zdrowa! Na mnie ten napój działa rewelacyjnie! I do tego wyśmienicie smakuje- nic tylko pić!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię sobie tego typu herbatę zrobić. Wszystko podobnie tylko do tego herbata jeszcze jest :) No i kilka malin czasem wpada.

    OdpowiedzUsuń
  7. O, przyda mi się taki napój, bo mam słabą odporność, a od jakichś dwóch tygodni męczy mnie nieustający katar.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sama piłam już kiedyś taki napój (tylko nie dawałam cynamon bo za nim nie przepadam) a teraz muszę do niego wrócić bo wszyscy na około zaczynają chorować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy można dodać imbir mielony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo lepszy i zdrowszy jest świeży.

      Usuń
  10. ciekawy patent, ja parzę to wszystko w herbatce malinowej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tego mi trzeba :) Dziś zrobiłam i pycha!

    OdpowiedzUsuń
  12. A w mojej lodówce chłodzi się lemoniada...też dużo witaminy C...tylko że na zimno. U Ciebie fajną robotę robi na pewno syrop z agawy - odkryłam go w zeszłym roku i nie potrafimy się rozstać - dodaję do kawy, czasem herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niby napój na odporność a używasz wrzątku, który zabija witaminę C i inne składniki zawarte chociażby w miodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrzątkiem zalewam tylko imbir. Resztę składnikó dodaję później. Warto najpierw przeczytać opis przygotowania,

      Usuń
  14. A czy miód nie traci swoich antybakteryjnych właściwości w temp. powyżej 40 stopni?
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  15. Cytryna, imbir - brakuje jeszcze maliny do idealnej kompozycji anty-przeziębieniowej/anty-grypowej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. cytrynę, żeby zachować jej właściwości, można wrzucać dopiero, gdy napój ma ok. 40 stopni, w przeciwnym razie daje nam ona jedynie walory smakowe :P ja do "mikstury imbirowej", jak ją nazywam, daję jeszcze goździki, mają one działanie antyseptyczne, więc na przeziębienie jak znalazł ;) a jak jestem bardziej chora i ledwo żywa, to jeszcze dorzucam szałwię i liść laurowy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny napój... Ciekawa alternatywa dla oklepanej już herbaty.

    OdpowiedzUsuń
  18. Imbir cytryna - polecam jeszcze miód, a z kwestii mniej smacznych oczywiście cebulę, czosnek

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne, imbir i cytryna to bogactwo witamin, ale również dodałabym do tego miód - warto tylko pamiętać aby nie dodawać go do niczego cieplejszego niż 40 stopni, bo traci swoje właściwości. Niemniej takie trzy składniki to bogactwo witaminy na wzmocnienie i warto wybrać je zamiast antybiotyków.

    OdpowiedzUsuń
  20. the editing devices like the trim and also the merge clips into Viva Video Download Amusing or Video or Collection, and so on Convert.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...