sobota, 28 lipca 2012

Pokaż śniadanie: pudding z kaszy manny.

Uwielbiam mleczne śniadania. Owsianki, płatki, kaszę manną, a nawet tęsknię czasem za kluskami lanymi na mleku i kaszą gryczaną na mleku. Może to dlatego, że nigdy nie chodziłam do przedszkola, ani też nikt nie wmuszał we mnie jedzenia?
Taki pudding z kaszy manny jadłam pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni. Jest to fenomenalna sprawa dla tych, którzy nie mają czasu rano na szykowanie śniadania - robimy je poprzedniego wieczoru, a rano tylko wyjmujemy z lodówki, nakładamy dowolne dodatki i cieszymy się śniadaniem. 
Moją propozycją jest waniliowy pudding z kaszy manny z jagodowym sosem na ciepło i poppingiem z amarantusa. Amarantus to kolejna pyszność z paczki, którą dostałam od firmy Ekoprodukt - jest fantastyczny we wszystkich śniadaniach na słodko.
Przepraszam, że zarzucam Was tak zdjęciami, ale nie mogłam się powstrzymać - pudding okazał się być bardzo wdzięcznym obiektem do fotografowania.

 Na 1 porcję puddingu:
2,5 łyżki kaszy manny
1 i 1/3 szkl mleka wymieszanego z wodą (u mnie pół na pół)
1 łyżka miodu/ cukru/ słodzika
ziarenka z 1/2 laski wanilii

W garnuszku zalewamy 3/4 z naszej porcji mleka z wodą, a w pozostałej części dokładnie rozmieszać kaszę. Do gotującego się mleka wlewamy kaszę i ciągle mieszamy. Gotujemy kaszę na malutkim ogniu, ciągle mieszając, aby jej nie przypalić. Gotujemy, aż zgęstnieje. Przelewamy do miseczki, gdy wystygnie przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy do lodówki na całą noc.

Na sos:
50ml wody
1/2 - 3/4szkl jagód
1 łyżka brązowego cukru

Do garnuszka wlewamy wodę, wsypujemy cukier i jagody. Ugniatamy je delikatnie tłuczkiem - bardziej po to, żeby puściły sok i nieco się pogniotły, niż aby zrobić z nich mus. Gotujemy mieszając co jakiś czas, aż woda lekko odparuje i otrzymamy gęsty sos. Lekko przestudzić.

Dodatki:
1 łyżka poppingu z amarantusa
kilka borówek do dekoracji

20 komentarzy:

  1. Wspaniałe śniadanie, nawet kolorystycznie. ;) W dzieciństwa jadłam to danie bardzo często, ale niekoniecznie na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie. uwielbiam mannę z sosem jagodowym;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A w mojej szufladzie prawie całe opakowania amarantusa, zupełnie o nim zapomniałam! Może nawet dzisiaj przygotuję sobie taką kaszkę i jutro zjem przepyszne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak trochę panna cotta mannowa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno robiłam takie coś, tylko, że jeszcze z wiórkami kokosowymi, było pyszne, dzięki za przypomnienie ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Podzielam miłość do mlecznych śniadań.
    A właśnie dorwałam przecenione borówki na obczyźnie, jutro coś zmaszkiecę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. faktycznie, bardzo wdzięczny obiekt do fotografowania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. oooo mamo! ależ rozkosz dla podniebienia!

    a zacierka...hmmm....kiedyś babcia mi ją wpychała co dzień, miałam uraz. teraz bym wszamała ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze kochałam mleczne śniadania- ryż na mleku, kluseczki, mleko z makaronem typu gwiazdki, zupa "nic", owsianki... i właśnie kaszka manna! To w ogóle była pierwsza rzecz (może poza jajecznicą), którą sama nauczyłam się robić w taki sposób, aby mi zawsze smakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam ochotę na taką kaszkę... obowiązkowo włożyłabym ją wcześniej do lodówki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo smakowicie wygląda :) W dzieciństwie zajadałam się grysiczkiem na mleku :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurcze podobnie do Panna Cotty . Lekko. letnio i smakowicie..pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglada smakowicie :D tak leciutko :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy trzeba bardzo długo gotować tę kaszkę aby zgęstniała? Czy wystarczy, że będzie po prostu taka ugotowana, a zupełnie zgęstnieje przez noc, żeby dało się ją kroić łyżką tak jak na zdjęciu?

    OdpowiedzUsuń
  15. jeszcze lepszy ten pudding jest jak ubije sie pianę z biaka i doda do letniej kaszki i żółtko też i wybełta.To jest dopiero smak!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam pytanie: jaką kaszkę kupujesz? Bo ja mam kaszkę z firmy "Kupiec" i nie wiem czy są inne/ zdrowsze ? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. All the tutorials on ways to rip off in many solitary CheatEngine most recent APK File v6.5.2 cost-free for all android.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...