poniedziałek, 11 lutego 2013

Dietetyczna frittata z warzywami.

Dietetyczną frittatę podpatrzyłam na zaprzyjaźnionym mi blogu, Dietetyczne Fanaberie. Oczywiście pozmieniałam składniki na takie, które akurat zalegały w lodówce. Moja wersja jest też bardziej kaloryczna, bo potrzebny mi był pełnowartościowy lunch, o określonej wartości. W ciągu ostatnich dwóch tygodni ta frittata jest moim ulubionym posiłkiem i gości na moim talerzu wyjątkowo często. Baza jajka + ser zostaje niezmienna, a dodatki modyfikuję zależnie od tego co mam w lodówce lub na co mam ochotę. Poniżej prezentuję Wam przepis na moją pierwszą frittatę. Na zdjęciach znajdziecie jednak też inne wersje.
DIETETYCZNA FRITTATA
przepis na 1 porcję - 320 kcal
2 jajka
100 g sera białego chudego
50 g cukinii
50 g czerwonej papryki
1/2 cebuli
5 szt pomidorków koktajlowych
1 łyżka (8 g) tartego parmezanu
1/2 łyżeczki oleju rzepakowego
sól morska
zioła prowansalskie
świeżo mielony pierz

Cebulę kroimy w piórka, paprykę w paski, a cukinię w ćwiartki. Rozgrzewamy patelnię z 1/2 łyżeczki oleju rzepakowego. Około 3 minuty podsmażamy cebulę, paprykę i cukinię. Odstawiamy do wystygnięcie.
Ser rozgniatamy widelcem w misce. Dodajemy jajka i roztrzepujemy całość na gładką masę. Przyprawiamy solą (około 1/2 płaskiej łyżeczki), pieprzem i ziołami. Dodajemy wystudzone warzywa. Mieszamy i przelewamy do foremki - u mnie ceramiczna, wyłożona papierem do pieczenia (może być również silikonowa). Na wierzchu układamy przekrojone na połówki pomidorki koktajlowe i posypujemy parmezanem. Zapiekamy w 180 stopniach przez około 30 minut - aż się ładnie przyrumieni z wierzchu.
Oliwki, groszek, fasolka, cebula, pomidorki koktajlowe.
Brokuł, fasolka, łosoś wędzony, cebula.

21 komentarzy:

  1. super frittata ;d coś pysznego na śniadanie a nawet na lekki obiadek czy kolację ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny przepis , mam pytanie ; Które ze zdjęć obrazuje wspomnianą porcję ( 320 kcal ) ? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze trzy zdjęcia. Wersja druga, z oliwkami, to 350 kcal, a ostatnia (obiadowa) z łososiem to 420 :)

      Usuń
  3. Nie wiem czemu jakoś nie pomyślałam, żeby dać do frittaty twaróg :) wygląda przepysznie. Muszę niedługo spróbować Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda przepysznie! I kalorycznie jak na takie danie też całkiem fajnie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy to można jeść na zimno czy raczej od razu po upieczeniu tylko? No i interesują mnie bardzo wymiary foremki, bo mam w większości same duże i nie wiem, czy nie musiałabym przepisu pomnożyć :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam w naczyniu wielkości keksówki, a porcję obiadową na dwie osoby w tortownicy 23cm (5 jajek, 200 g sera).

      Usuń
    2. Dzięki wielkie za odpowiedź! A na następny dzień to też jest dobre? W sensie - czy można zrobić wieczorem na lunch następnego dnia? :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. myślisz, że nic nie stałoby na przeszkodzie gdybym dzisiaj wszystko przełożyła do foremki, a jutro rano jedynie wstawiła do piekarnika i zapiekła?

      Usuń
    2. Bardziej radziłabym ewentualnie podsmażyć warzywa, a resztę zrobić rano - rozbełtanie sera z jajkami to tylko chwila :)

      Usuń
  7. Taki przepis na 1 porcjową fritatę z czym się chce zawsze się może przydać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robię taką samą, ale zamiast całych jajek dodaję spore białka :) (tylko i wyłącznie ze względów smakowych- dzięki temu bardziej czuję smak warzyw i przypraw, z żółtkami jest dla mnie zbyt 'jajeczna' ). Polecam wersję ze szpinakiem, groszkiem, papryką i czosnkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, przyrządzałam dzisiaj podobną z indykiem i czerwoną fasolą - meksykańsko i na ostro. Zainspirowałaś mnie przygotowaniem jej z łososiem! Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smaczne danie :) moja wersja z brokułami,odrobiną czosnku i cebulką. Pochwalili również domownicy, którzy są mięsożercami i daleko im do lżejszych dań :D

    OdpowiedzUsuń
  11. zrobiłam ostatnio na obiad. wszystkim tak zasmakowała, że musiałam też zrobić dla innych.;] jednym słowem; pychota.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cinema Box HD for Android lets you watch flicks and also TV series on the move. You can mount this application on your Android phone and also delight in video https://apkguys.com This application has all your favorite shows as well as their

    OdpowiedzUsuń
  13. After that do not believe even more as well as just go as well as luckypatchersguide utilize it for a lifetime, and so on This application is loaded

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...