środa, 21 listopada 2012

Domowy budyń waniliowy.

Nie jest to żaden skomplikowany przepis - co więcej, łatwiej już by się nie dało. Stąd trochę dziwi mnie ogromna popularność budyni w torebkach, Przecież zrobienie domowego zajmuje dokładnie tyle samo czasu, a dodatkowym atutem jest to, że wiemy, co jemy.  Może nie jest tak słodki, ani tak esencjonalny, ale za to naturalny. A jeśli zamiast ekstraktu waniliowego dodamy kilka kostek gorzkiej czekolady lub łyżeczkę kakao to wyjdzie nam pyszny budyń czekoladowy.
DOMOWY BUDYŃ WANILIOWY
przepis na 2 porcje
2 szklanki mleka
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej
8 kropli Stevii (lub 2 łyżki cukru, miodu)
łyżeczka ekstraktu waniliowego
1/2 łyżeczki masła


Do garnuszka wlewamy mleko, zostawiając 1/2 szklanki. Mleko zagotowujemy ze Stevią, ekstraktem waniliowym i masłem, a do pozostałego mleka w szklance wsypujemy mąkę ziemniaczaną i dokładnie mieszamy. Gdy mleko się zagotuje, dolewamy powoli zawartość szklanki. Gotujemy na malutkim ogniu przez około półtorej minuty, ciągle mieszając.
Pyszny z ulubionym dżemem lub sokiem malinowym. Na zdjęciu dodatkowo masło orzechowe. A zamiast ekstraktu waniliowego można również użyć pasty lub wydłubać ziarenka z 1/2 laski wanilii.

15 komentarzy:

  1. W kupnym też wiemy, co jemy. Można przecież przeczytać skład. ;)
    Ja kupuję niesłodzony, więc są tam dwa rodzaje skrobi i aromat. Wiadomo, aromat identyczny z naturalnym to nie to samo, co kawał wanilii, ale nie jest to też zło porównywalne z glutaminianem sodu czy konserwantami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasem najprosciej = najlepiej :)
    Ja kupnych nie jem, bo nie mam do nich dostepu: polskie sklepy za daleko, a tutaj budyn nie jest popularny. Moze to i dobrze, bo musze kombinowac z domowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. domowy i bez zbędnych ulepszaczy! podoba mi się! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pięknie. Uwielbiam Twoje zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie robiłam jeszcze domowego budyniu. Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiedzialam ze zrobienie domowego budyniu jest takie proste, na pewno zrobie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja budyń domowy robię jeszcze na żółtkach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze takiego nie robiłam, ale chodzi za mną domowy budyń i kisiel :)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę zrobić domowy, prezentuję się wspaniale z tymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. taki domowy naj naj najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. domowy budyń waniliowy 100 razy zdrowszy i pyszniejszy ,mniam !

    OdpowiedzUsuń
  12. Pędzę po składniki! Ale mi narobiłaś ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł, wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...