wtorek, 8 października 2013

Dietetyczne placki jaglane (z kaszy jaglanej).

Jeśli zachciało Wam się przygotować kaszę jaglaną z musem owocowym z wczorajszego przepisu to proponuję przygotować tylko jedną porcję - a drugą połowę kaszy przerobić na placki śniadaniowe. Są naprawdę pyszne, a idealnie pasuje do nich ten sam mus jabłkowo-gruszkowy. To się nazywa oszczędność czasu :)
PLACKI JAGLANE 
przepis na 1 porcję
50 g kaszy jaglanej
1 jajko
50 g serka ricotta
50 ml mleka
1 łyżka zarodków pszennych
1 łyżeczka mielonego siemienia lnianego
łyżeczka masła orzechowego
kilka kropli Stevii

Tutaj znajdziecie wskazówki, jak ugotować kaszę jaglaną. Połowę wykorzystałam do kaszy z musem, a drugie pół odłożyłam do placków (50 g to waga przed ugotowaniem, do jednej porcji placków). Oddzielamy żółtko od białka. Żółtko mieszamy z kaszą, serkiem, mlekiem, zarodkami, siemieniem lnianym, masłem orzechowym i Stevią (lub innym dosłodzeniem). Odstawiamy na 10 minut. Białko ubijamy na sztywną pianę, którą dodajemy do reszty i delikatnie mieszamy łyżką. Smażymy placuszki na dobrej patelni, na niedużym ogniu. Na początki mogą lekko przywierać, ale to oznacza, że trzeba jeszcze chwilę poczekać z obracaniem. Obracamy je delikatnie. 

24 komentarze:

  1. jadłam bardzo podobne placuszki i przyznam, że są przepyszne! lekkie jak chmurka i zdrowe :D bardzo apetycznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placuszki jaglane :) Robiłam je nieraz i pewnie jeszcze nie raz do nich wrócę. A tak apetycznie u Ciebie się prezentują...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie jesteś mistrzynią placuszków ;D co tu nie zajrzę, to znajduję jakieś smakowite, dietetyczne placki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności! i jeszcze to podanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne, do wypróbowania jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają zdrowo i pysznie :) Pozdrawiam znad herbaty pitej w takim samym kubku jak ten na Twoich zdjęciach (mój ulubiony!)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takich jeszcze nie jadłam, a u Ciebie bardzo kuszą: )

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł na kaszę jaglaną :) Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  9. czym można zastąpić serek ricotta ? twarogiem ? ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakimś serkiem o kremowej konsystencji.

    OdpowiedzUsuń
  11. pychotka :) a jakiej stevii używasz? zastanawiam się nad kupnem, ale boję się że smak nie będzie mi odpowiadał...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam SteviGold, w wersji fluid - polecam, bo jest mega wydajna.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedz. :) a w smaku ta stevia też daje radę? a używałaś może tabletek? są tańsze, więc zastanawiam się czy od razu zainwestować w wersję fluid czy może najpierw sprawdzić jak smakuje stevia w tabletkach.

      Usuń
    3. Dla mnie tabletki nadają się co najwyżej do słodzenia kawy/herbaty, jeśli ktoś słodzi. Do gotowania - jak dla mnie koniecznie fluid. Może i droższy, ale swoją butelkę mam już od roku. A smakowa też jest to najlepsza Stevia, jaką próbowałam.

      Usuń
  12. Hej, jakim sprzetem cykasz foty tym pysznosciom? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. "1 łyżka zarodków pszennych" bicz plis :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wypróbowałam, wyszło wspaniałe. Wszystkie Twoje przepisy są doskonałe, często korzystam z Twojego bloga. Dużo weny życzę.

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. Mielonym siemieniem lnianym (lub lnem mielonym).

      Usuń
  16. Czy placuszki smażymy bez tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy jajka tutaj można zastąpić bananem albo siemiem lnianym z wodą?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...