niedziela, 1 września 2013

Dietetyczna (fit) pieczeń z mielonego indyka.

W zeszłym tygodniu, w sklepie, jakoś automatycznie wrzuciłam do koszyka mielone mięso z indyka. W głowie niby był pomysł na jakieś indycze kotlety, ale tak naprawdę nie miałam konkretnego planu co z nim zrobić. Do głowy przyszła mi pieczeń. Jest prosta w przygotowaniu, szybka i idealna do odgrzewania - pod warunkiem, że jej nie przesuszymy. Jest to też idealna propozycja na kolacje. U mnie podana z gotowanym brokułem, czerwoną papryką i sosem koperkowym z tego przepisu.
PIECZEŃ Z INDYKA
przepis na 4 porcje (1 = 250 kcal)
500 g mielonego mięsa z indyka
50 g płatków owsianych
1 jajko
1 średnia cebulka
2 ząbki czosnku
3 łyżki musztardy
pieprz mielony
sól morska

Przygotowanie jest banalnie proste. W misce mieszamy dokładnie wszystkie składniki, ugniatając wszystko ręką. Dodatkowo można użyć dowolnych przypraw - np. słodka lub ostra papryka, oregano, bazylia, kolendra czy kminek.
Do pieczenia używamy foremki posmarowanej olejem (pędzelkiem) lub wyłożonej papierem do pieczenia. Ja użyłam keksówki o wymiarach 20x12 .Przekładamy masę do przygotowanej formy, równo ugniatamy i wyrównujemy powierzchnię. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni i pieczemy przez około 40 minut.

28 komentarzy:

  1. Szukałam fajnego urozmaicenia dla indyka i to jest idealny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna pieczeń, kolejny ciekawy pomysł na obiad! a sos koperkowy ostatnio stał się moim ulubionym dodatkiem do wszelkich wytrawnych dań ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super. I jeszcze tak kolorowo na talerzu dzięki świeżym warzywom. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale szybkie przygotowanie! Świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda fantastycznie i baaardzo apetycznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. już dawno miałam zapytać: co dokładnie oznacza 'sól morska'? chodzi o taką z młynka, świeżo mieloną? czy taką z torebki ale nie w formie ziarenek, tylko jakby mini płatków?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za obszerną odpowiedź...

      Usuń
    2. https://portal.abczdrowie.pl/zalety-soli-morskiej :)

      Usuń
  7. Mmm z pewnością wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm wygląda przepysznie - koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Extrraa! :) Miss pssbl jak się paczy :) Szybko, tanio i smacznie czyli coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie kiedyś taka pieczeń to była podstawa diety białkowej. Jako że już na niej nie jestem, robię rzadziej, ale i tak uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. musze-gary.blog.pl2 września 2013 16:02

    Mój dzisiejszy obiad - wyszło przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. te płatki to się tak wrzuca luzem? a mogą być górskie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wszystko mieszamy razem, płatki też. I jak najbardziej mogą być gorskie - ja używam tylko takich.

      Usuń
  13. Właśnie siedzi w piekarniku :)
    Uwielbiam proste przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  14. termoobieg czy gora dol piekarnik?

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny smak, niejeden chciałby spróbować. Ja również spróbowałem, więc powiem tyle że z borówką nota bene gomarowską warto spróbować, bo warte jest zachodu przyrządzenie tej potrawy z tego przepisu. Oddaję to waszym kulinarnym smakom.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pieczeń wyszłam mi przepysznieeee :) A mogłabym wiedzieć jaki sosik podałas do tej pieczeni ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny przepis, mięsko zwarte ale nie suche. Dałam jeden ząbek czosnku i dla mnie jest wystarczająco, na tą ilość mięsa proponuję łyżeczkę soli, może komuś się przyda taka informacja.

    OdpowiedzUsuń
  18. pysznosci!! zrobilam z chudziutkiego indyka 2% tluszczu, mieso suchutkie, takie jak lubie. bardzo prosty i szybki przepis a conajwazniejsze smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzień dobry, moje pytanie:
    Czy wierzch pieczeni został czymś posmarowany czy samoczynnie się przyrumienił podczas pieczenia?
    Pozdrawiam,
    Maria

    OdpowiedzUsuń
  20. dobre wyszło, zapomniałam dac cebule... ale wsadziłam gotowane jajko:) będę powtarzac

    OdpowiedzUsuń