poniedziałek, 22 października 2012

Pełnoziarnisty, otrębowy banana bread.

Jak pisałam niedawno, zaczął się dla mnie sezon na wypieki. W związku z wolną niedzielą i bananami przejrzewającymi w lodówce, stwierdziłam, że nadszedł czas na jedno z moich ulubionych, a zarazem najprostszych ciast. Idealne do kawy. Często ciasto "awaryjne" - ekspresowe. Cudownie słodkie, mocno bananowe. Banana bread, czyli chlebek bananowy.
Zupełnie nie wiem, czemu ten przepis nie znalazł się jeszcze na blogu - w końcu jest to jedno z moich ulubionych ciast, które zawsze są idealne.
BANANA BREAD
ilość porcji: 10 | kaloryczność porcji: około 175 kcal
Składniki:
1 jajko
1/3 szkl brązowego cukru
60 g oleju roślinnego
3/4 szklanki mąki pełnoziarnistej
3/4 szklanki otrębów
1 łyżka serka homogenizowanego
2 paski czekolady
1 łyżeczka sody
szczypta soli
3 dojrzałe banany (nawet bardzo, czyli z brązowymi plamkami)
ziarenka z laski wanilii lub łyżeczka ekstraktu
dodatkowo: dowolne bakalie

Roztrzepujemy jajko, dodajemy mocno rozgniecione banany, oliwę, serek i mieszamy całość. Dodajemy suche składniki:otręby, mąkę sól, sodę. Mieszamy wszystko łyżką. Dodajemy posiekaną czekoladę i bakalie - u mnie tym razem były to migdały. Przekładamy do keksówki, wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach przez około 35-45 minut.
> moje ulubione dodatki: orzechy laskowe, migdały, orzechy włoskie, żurawina suszona, rodzynki, suszone śllwki
> można pominąć czekoladę
> cukier trzcinowy można zastąpić Stewią
P.S. Śliczne słomeczki są od Scandiloft - sklep już otwarty :)

38 komentarzy:

  1. Ładne zdjęcia porobiłaś i opisy na zdjęciach powstawiałaś. Widać, że napracowałaś się aby ten wpis mógł się pojawić. Oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie zdjęcia składników! Ech, niestety ostatnio ograniczam pieczenie, a ten chlebek taki pyszny się wydaje i tak szybko można go zrobić...

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę moje ulubione składniki - czyli zrobienie takiego chlebka to tylko kwestia czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda smakowicie, po powrocie do Polski na pewno spróbuję. tymczasem zapraszam do siebie: tajwan pełną gębą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie bananowe chlebki. Idealne na drugie śniadanie do pracy :)

    I zdjęcie z poszczególnymi produktami - rewelacyjny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Update zrobiony, kalorie wyliczone - jeżeli podzielimy chlebek na 10 porcji to wychodzi nam 175 kcal/porcja. Jeśli całkowicie zastąpimy cukier Stevią to nawet mniej :)

      Usuń
  7. Jaka cudowna wersja naszego ulubionego banana bread!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam chlebek bananowy, ostatnio upiekłam i wstyd się przyznać, ale zjadłam cały, sama :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Szykuję się własnie do zrobienia takiego chlebka bananowego. Twoja wersja jest niesamowicie kusząca!

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam go piec ;))

    i zawsze wychodzi

    OdpowiedzUsuń
  11. Chlebek napewno pyszny:) Jakiej mąki pełnoziarnistej używasz do wypieków czy naleśników?? bo wszystkie moje podejścia kończyły się porażką....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej Lubelli, czasem Gdańskie młyny. Z Lubelli ostatnio moim faworytem jest mąka pełnoziarnista do wypieku chleba, jest to miks pszennej, orkiszowej i żytniej i nadaje się nie tylko do wypieku chleba :)

      Usuń
  12. wspaniały i naszpikowany dobrociami.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie chlebki, nie mogłam się oprzeć i zainspirowana Twoim przepisem zrobiłam własną wersję. Pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Upiekłam go dwa razy, bo baardzo szybko znika :) Oba musiałam piec 55 minut co prawda, ale efekt jest tak smaczny, że warto było czekać :) Jeszcze nie raz będę wracać do tego przepisu :)
    Efekt u mnie wyglądał tak (musiałam ukryć kilka kawałków, żeby zrobić im zdjęcie ;) http://redandpale.blox.pl/2012/11/Pelnoziarnisty-chlebek-bananowo-migdalowy.html
    Bardzo Ci dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciasto jest przepyszne!!! Własnie robie drugi raz. Wszyscy moi znajomi byli zachwyceni i ja także! Świetny przepis i blog :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeden z najlepszych zdrowych wypieków, jakie jadłam! Wspaniałe z z wiórkami kokosowymi:) Nie miałam mąki pełnoziarnistej, więc część mąki pszennej zastąpiłam żytnią, co by zdrowsze było. Dziękuję za ten fantastyczny przepis! :)

    kate

    OdpowiedzUsuń
  17. akurat nie mam otrębów w domu czy mogłabym je zastąpić np zmielonymi płatkami owsianymi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zrobiłam z niezmielonymi płatkami owsianymi i dały radę :)

      Usuń
  18. Super! Test wyszedł pomyślnie. Muszę zakupić kilka foremek keskówek żeby wstawiać od razu 4 - będę miała wersję eko prądo-oszczędną. Posłodziłam go tylko łyżką miodu. Całość wrzuciłam do blendera i po 1 minucie wkładałam do piekarnika, więc czas operacyjny lepszy niż szarlotka sypana. Myślę, że wersja bez słodzenia, to genialna bułka, którą można połączyć z masłem, zimną pieczenią, musztardą i sałatą...Włączamy na stałe do domowego repertuaru i bardzo dziękujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Prezentuje się fenomenalnie!

    OdpowiedzUsuń
  20. To już wiem co upiekę w tym tygodniu!!! :)
    W niedzielę przyjeżdża Facet, zaskoczę go tym chlebkiem :)
    Dam znać jak wyszło i czy smakowało :*

    OdpowiedzUsuń
  21. Skorzystałam z twojego przepisu pare razy i jestem bardzo zadowolona, domownicy rownież ! POzdr :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. I fеel that is among the ѕuсh a lοt significant info for me.
    And i'm happy studying your article. However want to commentary on some general things, The website taste is wonderful, the articles is actually nice : D. Just right activity, cheers

    Check out my blog - lloyd irvin

    OdpowiedzUsuń
  23. zrobiłam ten chlebek na naszym blogu, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo pyszny, ale troszkę za oleisty jak dla mnie. Następnym razem dodam ciut mniej albo częściowo zastąpię np masłem orzechowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. a jak ustawiasz piekarnik, termoobieg czy góra dół? z góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  26. Cześć, cukier trzcinowy czy brązowy? i ile wagowo tych bakalii, co by nie przegiąć? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam cukru trzcinowego, nierafinowanego. A bakalii można dać np. pół szklanki orzechów/migdałów i pół szklanki suszonych owoców.

      Usuń
  27. Super wpis, banany są bardzo dobre i zdrowe. Zobaczcie na film o ich wartościach zdrowotnych - trzeba jak najwięcej ich jeść. https://www.youtube.com/watch?v=6e8rECys4z0

    OdpowiedzUsuń
  28. pyszne, zdrowe ciasto. mąkę pełnoziarnistą zastąpiłam mąką gryczaną, ponieważ nie miałam innej. Wyszło niesamowicie miękkie, delikatnie bananowe i orzechowe. Świetny przepis. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Potwierdzam, ciasto absolutnie pyszne. Dałam 40 g oleju i wyszło bardzo miękkie. Bardzo dziękuję za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepyszny! Domownikom, aż się uszy trzęsły:) Dziś robię kolejny raz, bo wczorajsze zniknęło w błyskawicznym tempie;)

    OdpowiedzUsuń
  31. jakie są wymiary keksówki? :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...