czwartek, 4 kwietnia 2013

Kremowy sernik waniliowy.

Pozwolę sobie dodać jeszcze jeden, zupełnie niedietetyczny przepis, który "został" ze świąt, jednak obiecuję, że to już ostatni i lada moment wrócimy do czegoś lżejszego. Po poprzedniej sernikowej rozpuście, czyli czekoladowym serniku chciałam zrobić sernik bardziej klasyczny i, że tak powiem, bardziej sernikowy. Postawiłam znowu na sernik z Kwestii Smaku, z drobnymi modyfikacjami. Niestety nie wyszedł płaski jak stół, ale jest to wina mojego piekarnika - mam stary piekarnik gazowy, który ma problemy z utrzymaniem konkretnej temperatury. Był jednak pyszny - mocno wilgotny i kremowy. Świetna jest też polewa, z którą spotkałam się pierwszy raz i podchodziłam do niej sceptycznie, jednak okazała się idealna.
SERNIK WANILIOWY
1 kg sera, mielonego twarogu
200 g cukru
3 łyżki budyniu waniliowego
5 jajek
125 ml śmietanki kremówki
3 łyżeczki ekstraktu waniliowego
ziarenka wydłubane z laski wanilii

na wierzch:
200 g kwaśnej śmietany 12%
3 łyżki śmietanki kremówki
2 łyżki cukru pudru


Piekarnik rozgrzewamy do 175 stopni. Tortownicę o średnicy 21-24 cm wykładamy papierem do pieczenia, a boki smarujemy masłem. Do miski przekładamy ser, cukier i proszek budyniowy. Miksujemy na niskich obrotach aż masa będzie gładka i jednolita - najlepiej końcówkami miksera do mieszania, a nie ubijania. Dodajemy po jednym jajku, po każdym miksujemy przez około 30 sekund. Dodajemy kremówkę i wanilię, krótko miksujemy, żeby składniki się połączyły. Masę wylewamy do przygotowanej formy i wstawiamy do piekarnika. Pieczemy 15 minut, po czym zmniejszamy temperaturę do 120 stopni i pieczemy sernik przez półtorej godziny. Masa serowa powinna się ściąć, a środek może pozostać nieco luźniejszy.
Odpowiednio wcześniej miksujemy śmietanę z cukrem i kremówką - aby miała temperaturę pokojową. Wyjmujemy sernik z piekarnika, smarujemy śmietaną i wstawiamy do piekarnika na kolejne 15 minut. Sernik studzimy powoli uchylając drzwi od piekarnika. Następnie studzimy na kratce, a gdy całkiem wystygnie - chowamy na całą noc do lodówki.

31 komentarzy:

  1. wygląda fantastycznie. Mam niedosyt sernika po ostatnich świętach i chyba sobie taki zafunduję

    OdpowiedzUsuń
  2. W zasadzie dlaczego sernik jest wielkanocnym ciastem? No nieważne. Ważne, że dla smakoszów z pewnością Twój wypiek jest nie lada gratką! Najbardziej podoba mi się wierzch... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czemu, ale mi jednoznacznie przychodzi na myśl sernik z brzoskwiniami mojej mamy :) Myślę, że jak zwykle jest to kwestia tego, co się "wyniosło" z domu :)

      Usuń
  3. Zarówno serniki jak i kwestiesmaku, uwielbiam ;D Twoje dzieła wygląda bardzo smacznie, a to że nie jest płaski jak stół dodaje mu tylko uroku. Na pewno do zrobienia przy kolejnej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak pysznie się prezentuje...
    Oj zjadłabym teraz taki kawałek sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo zachęcająco! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. prze-cu-dow-ny:)))))
    Uwielbiam serniki, ten będzie robiony!

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczerze powiedziawszy - nigdy nie robiłam sernika 'bez spodu' (np. w postaci kruchego ciasta albo herbatnikow), ale Twój wygląda tak obłednie, że chyba pora to zmienic i spróbowac :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też ten sernik zainspirował do upieczenia, ja go jednak nieco bardziej zmodyfikowałam. Ale był pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne przepsiy! na pewno będę tu częstym gościem!

    OdpowiedzUsuń
  10. chyba odkryłam mój ulubiony sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, fajny efekt z tą śmietanką na górze :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam. A polewę ze śmietanki znam i często dodaję do serników, bo bardzo lubię jej smak. Pyszna jest też wymieszana np z mleczną czekoladą, delicje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. apetyczny i na pewno nieziemsko smakuje:D

    OdpowiedzUsuń
  14. kremowy sernik *-* wygląda cudnie !!!

    OdpowiedzUsuń
  15. jest po prostu piękny, uwielbiam wszystkie serniki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. BAJECZNY!!! i ta gładź na wierzchu... boska!

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglada przepysznie :)
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  18. nie przepadam za sernikami, ale ten wygląda pięknie ;o

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam sernik! mniam!! Twój wygląda bardzo smakowicie, pozdrawiam i zapraszam, może obserwujemy?:) A.

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj faktycznie kremowy! I jaki perfekcyjnie równiusi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam taki sernik, u mnie w domu taki kremowy gości najczęściej. jeszcze bardzo lubię taki na zimno. ogólnie każdy sernik jest super

    OdpowiedzUsuń
  22. http://www.sfd.pl/FITNESSLANDIA__blog_z_artyku%C5%82ami_ukradzionymi_z_dzia%C5%82u_ladies-t934223.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Mi tam nie przeszkadza, że opadł, to nie ważne przy takim serniku ;p

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda idealnie. Niesamowity!

    OdpowiedzUsuń