niedziela, 7 kwietnia 2013

Placuszki śniadaniowe z kaszy manny. Bez mąki.

Uwielbiam śniadaniowe placuszki - i wie to chyba każdy, kto regularnie zagląda na mojego bloga. Wystarczy zajrzeć do kategorii placki i placuszki, żeby zobaczyć, że co chwilę wymyślam i testuję nowe przepisy. Dzisiaj mam dla Was nowy przepis - warty wypróbowania, bo są to jedne z lepszych pancakes, jakie w życiu jadłam. Tak właściwie, to chyba jest to mój nowy ulubiony przepis na placuszki. Co więcej, ich usmażenie nie zajmuje dłużej, niż przygotowanie klasycznej owsianki.
PANCAKES Z KASZY MANNY
przepis na 1 porcję (5 placków)
2 łyżki kaszy manny (25 g)
1 jajko (żółtko i białko osobno)
1 łyżeczka lnu mielonego
1 łyżeczka masła orzechowego (10 g)
1/2 szklanki mleka (1,5%)
kilka kropli Stevii
szczypta soli
łyżeczka oleju rzepakowego 

Większość mleka wlewamy do garnuszka i podgrzewamy. W pozostałej resztce rozrabiamy kaszę. Gdy mleko się zagrzeje, dodajemy kaszę i ciągle mieszając gotujemy, aż zgęstnieje. Odstawiamy do przestudzenia. Do wystudzonej kaszy dodajemy żółtko, len mielony (można zastąpić otrębami), masło orzechowe i Stevię (można zastąpić łyżeczką miodu lub cukru) - całość mieszamy dokładnie, aż składniki się połączą. Białko ubijamy ze szczyptą soli na sztywną masę. Dodajemy białko do masy i delikatnie łączymy łyżką. Smażymy placuszki na łyżeczce oleju rzepakowego.

Podawać na przykład z kiwi (1 sztuka) i jogurtem naturalnym (130 g). Taka porcja ma wtedy 460 kcal. B: 23 g T: 19,5 g W: 47,5 g.

40 komentarzy:

  1. Placuszków z manny jeszcze nie robiłam, koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne placuszki :) Z manny są jednymi z moich ulubionych.
    Jak ja uwielbiam Twoje pomysły...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm pyszne! Zdecydowanie idę po kaszę i próbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbuję je dzisiaj na kolację, bo takich jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne te placuszki, na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. zdjęcia jak zawsze piękne ;)
    placuszki z chęcią wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam placki z manny, są takie delikatne! U Ciebie jak zwykle zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham placki z kaszy manny! Są tak aksamitnie delikatne jak żadne inne :) smacznie i do tego pięknie je podałaś.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam te placuszki gdzieś w czeluściach swoich przepisów na śniadaniowe pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne !! z manny , lekkie i pyszne ;) w dodatki z masłem orzechowym <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm, zapisuję przepis, jeszcze nie robiłam z manny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. można pominąć masło orzechowe? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Dodaj zamiast tego odrobinę zwykłego masła (5 g)

      Usuń
  13. twoje pomysły, ich wykonanie i udokumentowanie zawsze sprawiają, że się uśmiecham i głodnieję ;d w zakładkach mam pozapisywane rożne przepisy z Twojego bloga i nie raz już je wykorzystywałam. Szkoda, że z reguły brakuje mi zapału do podobnych eksperymentów ;d A placuszki uwielbiam, więc na pewno wykorzystam przepis :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chciałabym zrobić takie placuszki, ale nie wiem co to są krople Stevii. Trzeba je koniecznie dodać?

    OdpowiedzUsuń
  15. tak bardzo smakowicie wyglądają, że koniecznie muszę je za niedługo zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Miss czy mooglabys podac wartosci odzywcze i kalorie dla samych placuszkow? Plizzz ;)
    Z gory THANKS!
    Betty

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziś zrobiłam na śniadanie i wyszły przepysznie! wprawdzie trwało to troszkę dłużej niż owsianka, ale warto zrobić gdy nie trzeba się spieszyć o poranku. Dodatek masła orzechowego nadał wspaniały smak, idealnie zgrywają się podane z pokrojonym bananem i jogurtem naturalnym :)

    OdpowiedzUsuń
  18. W pancakesach zawsze mi coś nie pasowalo: a to były za suche, a to za bardzo czuć było proszek do pieczenia. TE SĄ ZNAKOMITE! Mimo tego, że skończyło mi się masło orzechowe i musiałam zrobić bez niego były najlepszymi placuszkami jakie jadlam

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają bardzo zachęcająco - mniam :) na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam dzisiaj na śniadanie. Przepyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Placuszki z kaszy manny z Twojego prepisu chodziły za mną już dłuższy czas, więc postanowiłam spełnić swoje marzenia.. ;) Zrobiam wszystko jak należy wg przepisu, ciasto wyszło bardzo rzadkie przez co rozlewało się na patelni i placuszki wyszły strasznie cienkie, rwały się też niesamowicie. Ani odrobinę nie przypominały tych ze zdjęcia, niestety. Co mogło pójść nie tak..?
    Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za duża ilość mleka, albo za mało kaszy, albo za krótko gotowana kasza. Albo może błyskawiczna?
      Ja za każdym razem robię z tego przepisu i często jeszcze dolewam dodatkowo mleka, żeby było więcej placuszków.

      Usuń
    2. Kasza była dość gęsta, ale rzeczywiście, błyskawiczna. Następnym razem, spróbuję więc użyć takiej jak należy :)
      Dziękuję i pozdrawiam

      Usuń
  22. zrobiłam! boskie <3 od dziś moje ulubione

    OdpowiedzUsuń
  23. Zrobiłam przed chwilą.. Rewelacja♥

    OdpowiedzUsuń
  24. To w takim razie ile ma kalorii jedno takie cudeńko ?

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam pytanie, czy cisto można zrobić wieczorem schować do lodówki i przygotować rano? Mam obawy co do białek i konsystencji całości...

    OdpowiedzUsuń
  26. nigdy nie przygotowywałam kotlecików z kaszy manny wiec pora sprobowac:)

    OdpowiedzUsuń
  27. A czy kaszę można zastąpić inną - np kukurydzianą albo ryżową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam, więc ciężko mi powiedzieć, czy coś z tego wyjdzie.

      Usuń
  28. the song or video online without downloading.You could convert tubidymobi.me Below this benefit has involved the market to get over all.

    OdpowiedzUsuń
  29. Lowes worker website was released in 2009 by my-loweslife After going into those information you could click the login switch.

    OdpowiedzUsuń
  30. Keep any kind of glue from jumping on your work read full article a little further apart compared to the size of the pieces.

    OdpowiedzUsuń