poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Pomysł na fit obiad - smażony ryż.

Dzisiaj mam dla Was świetną propozycję obiadową - bardzo fit i zdrową. Jest to świetnie zbilansowany posiłek, a do tego porcja jest naprawdę duża i sycąca. Ja użyłam czerwonego ryżu, ale świetnie sprawdzi się również brązowy. Warzywa można oczywiście dobierać dowolnie.
SMAŻONY RYŻ Z KURCZAKIEM I WARZYWAMI
przepis na 1 porcję (430 kcal)
40 g ryżu
120 g mięsa z piersi kurczaka
1 jajko
100 g brokuła
50 g fasolki szparagowej
kawałek marchewki
kilka pieczarek
łyżka sosu sojowego
łyżeczka oleju do smażenia
sól morska
pieprz


Ryż gotujemy w osolonej wodzie. Mięso z kurczaka oczyszczamy i kroimy w kostkę. Oprószamy solą i pieprzem, możemy również dodatkowo przyprawić. Na patelni rozgrzewamy olej, obsmażamy kurczaka ze wszystkich stron. Dodajemy pokrojone w plasterki pieczarki. Smażymy chwilkę, po czym dodajemy brokuła. Po kolejnych 2-3 minutach dodajemy fasolkę i marchewkę (pokrojoną w cienkie słupki). Dodajemy sos sojowy. Po chwili wbijamy jajko i szybko je mieszamy, aby pokryło warzywa. Smażymy przez 2-3 minuty. Dodajemy ryż i smażymy przez kolejne 2-3 minuty, po czym przekładamy na talerz.

29 komentarzy:

  1. jak dla mnie pycha!! aż mam ochotę na taki obiad! *-* ulubione warzywa i to wszystko ładnie przysmażone - tak lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczaka zamieniłabym na indyka- nie mniej jednak wygląda i na pewno było pyszne- lubię takie obiady :)

    Ciekawa jestem tego ryżu i jego właściwości w porównaniu do brązowego- muszę poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem bardzo ciekawa połączenia sosu sojowego z brokułem, wszystko wygląda przepysznie, po małych modyfikacjach, aby nie podnosić IG jest EXTRA i te pyszne zdjęcia
    z serdecznymi pozdrowieniami, Ella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zmienić przepis żeby nie podnosić IG? Pozdrawiam

      Usuń
  4. Genialny przepis, prosty, ale efektowny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię taki obiad, bardzo często go jadam, jak nie mam czasu na gorączkowe myślenie, co zrobić na obiad, bo za chwilę muszę wyjść z domu. Intrygujący jest ten ryż, czerwonego jeszcze nie jadłam: )

    OdpowiedzUsuń
  6. ale zjadłabym taki obiad dzisiaj!!! pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha pomysł z dodatkiem tego jajka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jajko, kurczak i warzywa:) zdecydowanie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie obiadki pełne warzyw są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ..ale fasolkę to ja radzę ugotować wcześniej.. taka smażona 10min nie pozbędzie się z siebie toksyn... a w ogóle to pyszka ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. no to mam obiadek na jutro:D w mojej wersji z indykiem

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tym jajkiem to slyszalam, ze nalezy wbic i chwilke odczekac az zacznie sie scinac, dopiero pozniej rozmieszac. Wszystko po to by w potrawie krazyly drobinki jajka usmazonego, a nie by warzwa byly nim oblepione. I sama tak wlasnie robie. Ale raz sprobuje tez w ten sposob, moze lepsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie chciałam uniknąć tych kawałków jajka usmażonego, chodziło mi właśnie o oblepienie reszty składników.

      Usuń
  13. Fit obiad z kurczakiem? Zawsze! :D Szparagówka i brokuły to moje ulubione zielone warzywa, więc w takim połączeniu to danie jest dla mnie idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Hejka,
    Fajnego prowadzisz bloga, bardzo ciekawe przepisy. Przyznam szczerze, że wiele już próbowałam i naprawdę mi smakują :) Dodatkowo dodajesz bardzo fajne zdjęcia, naprawdę super :)

    Jak byś miała ochotę możesz odwiedzić też mojego bloga :)

    Najlepsze Kulinaria.

    OdpowiedzUsuń
  15. Surowy ryż smażymy 2,3 minuty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze zdanie w przepisie brzmi "Ryż gotujemy w osolonej wodzie".

      Usuń
  16. bardzo fajnie czyta sie wasze komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. wspaniałości! będę odwiedzał częsciej

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają apetycznie, lepiej od tych serwowanych w pobliskiej knajpce u mr Chińczyka ;-) Z drugiej strony w przerwie w robocie i tak lepiej wyjść do Azjaty na lunch niż pochłaniać pizzę. To drugie może w dłuższej perspektywie oznaczać headhunting za lekarzem, nie kandydatem dla klienta ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ile taki obiad ma kalorii? :D Nigdzie nie moge znalezc informacji

    OdpowiedzUsuń
  20. https://www.oyunoynatici.com/silah-oyunlari/meb-oyun-2.html

    OdpowiedzUsuń