poniedziałek, 29 października 2012

Kawa dyniowo - piernikowa.

Za oknami pierwszy śnieg. Zaczynam czuć się zimowo. Wieczory spędzam pod ciepłym polarowym kocem. Zmarznięte stopy ubrane w najgrubsze, ulubione skarpety. W dłoniach co chwilę pojawia się kolejny parujący kubek - z herbatą lub kawą. 
Siedziałam ostatnio zmarznięta, próbując się zmotywować, aby dowlec się do kuchni i wstawić wodę na kawę. Wtedy, nagle, zamarzyła mi się kawa ze znanej sieciówki. Nie żeby mieli dobrą kawę, takie tam mleko kawowe. Ale kiedyś piłam pyszną świąteczną wersję - o ile się nie mylę było to gingerbread latte i wtedy wpadła mi do głowy myśl - czemu by nie zrobić sobie tak pysznej kawy w domu? Wspomnienie pysznej kawy połączyłam z królującą na amerykańskich portalach Pumpkin Pie latte/smoothie. I wyszło coś pysznego. Kawa, a prawie jak deser :)
PUMPKIN & GINGERBREAD LATTE
Przepis na 2 porcje:
4 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
1 ,5 szklanki wrzątku
1,5 szklanki mleka
2,5 łyżki dyniowego puree
1 czubata łyżka kremowego serka lub homogenizowanego
1/2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka miodu (opcjonalnie)
cynamon do posypania

Mleko podgrzewamy w rondlu. Kawę zalewamy wrzątkiem (tutaj możemy również użyć domowego espresso jeśli dysponujemy kawiarką lub ekspresem). Wszystkie składniki miksujemy w blenderze, około 30 sekund - aby powstała pianka. Przelewamy do wysokich szklanek, posypujemy cynamonem.
Zamiast miodu można dać Stevię lub brązowy cukier. Można też całkowicie pominąć słodzenie, jeśli wolimy kawę niesłodzoną.

35 komentarzy:

  1. ale musi być dobra :) chyba taką zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej kawy jeszcze nie piłam. Ciekawe połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. mniami, szkoda, że juz wypiłam swoją dzisiejszą kawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, poproszę jedną :). Super kawa!

    OdpowiedzUsuń
  5. mmmm, nawet mogłabym pominąć to dyniowe puree i będę miała extra świąteczną wersję idealną na te wieczory
    mniaaam

    OdpowiedzUsuń
  6. kawa z dynią? wygląda świetnie, smaku sobie nie mogę jakoś wyobrazić. spróbować trza ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prawie jak ze slynnej sieciowej kawiarni na "S" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jaki super pomysł na kawę. :) muszę koniecznie niedługo spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Poproszę taką kawę, może mnie rozgrzeje, bo wygląda cudnie! :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    Basia

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam kawę, ta wygląda obłędnie! musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda cudnie, a ja już myślę, kiedy ją zrobić... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jej, wygląda tak pięknie! Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  13. TAKĄ mi zrobiłaś ochotę na kawkę, jak stąd do Vancouver! ;P
    A wszyscy naokoło mają już dosyć mojego gadania, bo chodzę i tylko " Dyniowo- piernikowa kawaaaaa omnomnom!"
    (:

    OdpowiedzUsuń
  14. ogrzewająca kawusia , kocham takie smaki <3

    OdpowiedzUsuń
  15. jak dla mnie bomba! dzisiaj kupiłam kawę dyniową ale to nie to samo... ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tę wersję kawy ze znanej sieciówki ale jakoś nie wyobrażam sobie dodatku puree z dyni do domowej kawy. Czas wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. rewelacyjna!!! smaki w sam raz na rozgrzewkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Kawa z dynią się świetnie komponują, wypróbowałam już to połączenie.
    Twoja kawa świetna musi być:)
    dodatek przyprawy piernikowej dopełnia wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  19. ołmaj, dżesika. jesteś najlepsza! obiecaj, że mi taką zrobisz jak przyjedziesz!

    OdpowiedzUsuń
  20. Kremowe, aromatyczne, słodkie ; ) jesienno zimowe smaki : ) Musi być pyszna !

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeśli uda mi się dorwać dynię, to na pewno zrobię taką kawę. Musi być fantastyczna!

    OdpowiedzUsuń
  22. super wygalda. na peweno zrobie na hallowen. ostatnio robila zupke krem wyszla super. kawa na pewno nie bedzie gorsza :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. zrobiłam sobie tą kawkę dokłądnie wg tego przepisu, bo strasznie chciałam spróbować dyniowej kawki, którą się zachwyca tyle osób, a ta w dodatku tak pięknie wygląda;) I o ile jestem wielkim smakoszem kawy i ją uwielbiam, ta była po prostu obrzydliwa...;/ wina chyba dodania tego serka... no ale nie dąłam rady całej wypić nawet;/

    OdpowiedzUsuń
  24. o fuj! kawa rozpuszczalna? i to na blogu o zdrowym, racjonalnym odżywianiu? chyba nie bardzo :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę nic złego w dobrej jakościowo kawie rozpuszczalnej. Sama zazwyczaj używam cykoriowej. Większość ludzi, których znam używa rozpuszczalnej, nie każdy dysponuje ekspresem do kawy w domu.

      Usuń
  25. Łał! Mistrzostwo :) Pięknie to wygląda, a smakuje zapewne jeszcze lepiej. Idealne dla gości na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow totalnie odjechana receptura na kawę! zdecydowanie muszę jej spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  27. jak dla mnie bomba! dzisiaj kupiłam kawę dyniową ale to nie to samo... ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis :). Kawa musi być przepyszna. Uwielbiam pić kawę co dziennie, w szczególności świeżo zmieloną w młynku. Parzę ją przy pomocy specjalnego zestawu do parzenia kawy, w który zaopatrzyłem się ostatnio na https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/filizanki. Etap parzenia jest bardzo ważny i ma wpływ na jakość smaku tego napoju. Nie warto jest dlatego go lekceważyć.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawa kawa i musze przyznać, że jeszcze nigdy takiej nie piłem, ale na pewno będę chciał jej w najbliższym czasie spróbować

    OdpowiedzUsuń
  30. Justyna - admin9 lipca 2019 11:33

    Szczerze jeśli chodzi o DUKA to większego gówna nie widziałem. Po co spamujesz Paweł jak nie umiesz tego robić ? Gówno post nic nie warty. Firma DUKA to Janusze dzisiejszego systemu biznesowego i tyle w temacie. Drogo, zestawy to chińskie badziewie, każdy to wie a Ty tutaj z jakąś kryptoreklamą wjeżdżasz. Większym Januszem jesteś tylko TY.

    OdpowiedzUsuń
  31. Не знаете, где приообрести крутую женскую сумку. Добро пожаловать к нам 7 сумок . Бронируйте и приобретайте стильные сумки отбороного качества от итальянских брендов Furla и Marina Creazioni и.

    OdpowiedzUsuń
  32. Najlepszy dobra herbata tylko na https://cupandyou.pl/. Poznaj czym jest dobra kawa

    OdpowiedzUsuń