środa, 6 marca 2013

Dietetyczne ciasteczka - owsiane kokosanki.

Nie bójcie się, przepisów na słodkości u mnie nie zabraknie - szczególnie na te dietetyczne. Dzisiaj ma dla Was ekspresowe ciasteczka, które w smaku przypominają kokosanki. Mają pyszny, mleczno-kokosowy posmak. Jednak w środku są miękkie i lekko "gumowate". Za to sycące i dietetyczne, więc może jednak warto :)
OWSIANE KOKOSANKI
przepis na 15 ciastek (1 szt - ok. 30 kcal)
3 łyżki płatków owsianych
5 łyżek otrębów owsianych
1 szklanka mleka
1/3 szklanki wody
2 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżki ksylitolu lub cukru trzcinowego (lub zastąpić Stevią)
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia


W garnuszku podgrzewamy mleko z wodą. Gdy będą ciepłe wsypujemy płatki owsiane, otręby, wiórki kokosowe i ksylitol. Gotujemy, aż masa będzie bardzo gęsta - gęstsza niż na owsiankę. Jeśli nie chcemy przypalić garnka to dodajemy ekstrakt waniliowy, mieszamy, wyłączamy gaz i odstawiamy pod przykryciem na około 10 minut. Po tym czasie dodajemy proszek do pieczenie i dokładnie mieszamy. Łyżką wykładamy porcje masy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w 160 stopniach przez około 20 minut, ale tak naprawdę na oko - wyciągamy ciasteczka, gdy mocno się zarumienią - wtedy otrzymamy bardziej chrupiącą zewnętrzną warstwę.
Tym samym pragnę zaprosić Was do udziału w mojej akcji na Durszlaku - jest to kolejna edycja akcji FIT - powtórka edycji zeszłorocznejFIT na wiosnę 2013. Mam nadzieję, że dołączycie się do zdrowego, dietetycznego przygotowywania się na nadejście wiosny w formie i z zapasem pozytywnej energii :)

51 komentarzy:

  1. prawie takie same jak z mojego przepisu na super dietetyczne ciacha owsiane ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają bardzo smacznie ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kokosanki ! Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne! Chyba użyje mleka kokosowego

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, Na pewno wkrótce zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kokos jest pyszny , to jest genialny pomysł na owsiane kokosanki ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. No nie wierzę:) Jak za mną dziś chodziły dietetyczne kokosanki:) jak ja je uwielbiam, dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. super pomysł, jak byłam mała to mi babcia takir ciasteczka robiła oczywiście nie w dietetycznej formie ale teraz już wiem jak je przeobrazić w coś mniej kalorycznego:)

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy zamiast otrąb owsianych mogę dać więcej wiórków kokosowych ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie. Wiórki są bardziej kaloryczne i nie są takim "spoiwem" jak otręby. Zamiast otrębów można dać lekko zmielone płatki owsiane.

      Usuń
  11. przy zdejmowaniu ciastka się łamały, pomimo zrobienia krok po kroku przepisu :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy będzie może w najbliższym czasie dzienny jadłospis? :) Bardzo często inspiruję się twoimi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się coś dodać w nadchodzącym tygodniu :)

      Usuń
  13. kompletny niewypał, ciastka sie rozlały na papierze i przyrumieniły tylko z wierzchu ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że masa nie była wystarczająco gęsta. Moje były zwarte i dało się je lepić w palcach.

      Usuń
    2. u mnie też ładnie się nakładały, właśnie się pieką :)

      Usuń
  14. Ja również czekam na dzienny jadłospis ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  15. Wydaje mi się ,że zapomniałaś o jajku ,dlatego
    dziewczynom się rozpadają :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wyszły pycha, taka pieczona owsianka :) ale następnym razem dodam trochę mniej płynów, bo masa była lekko płynna i musiałam ją zagęszczać płatkami. na prawdę super, zdrowy deser ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam pytanie: Kiedy należy wyłączyć palnik? W momencie, kiedy przykrywamy je na 10 minut, czy wtedy, kiedy będziemy wykładać je na blachę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyłączamy gaz przed odstawieniem na 10 minut pod przykryciem :)

      Usuń
  18. robiłam je i wyszły super... wszyscy się nimi zajadali :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zachęciłaś mnie tym, że jedno ma tylko 30 kcal! I wydają się być smaczne. Chyba zrobię, może nawet dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety miałam tylko otręby pszenne, wiec kolorystycznie wyszło mi zupełnie inaczej niż u Ciebie, ale w smaku ciasteczka są cudowne, wiec to żaden problem. Dziękuje bardzo za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja proponuje uzyc jednak odrobiny miodu, jezeli ktos naprawde potrzebuje poczuc slodycz, slodzik to taka sama trucizna jak bialy cukier :)
    paco ;)
    ____________________________________________
    lave-vaisselle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem o jakim słodziku mówisz, w przepisie jest mowa o ksylitolu, który jest cukrem brzozowym oraz o Stevii, która jest wyciągiem z naturalnej rośliny. Więc i tego, i tego można śmiało używać.

      Usuń
  22. super, próbowałam ale nie wiem dlaczego zrobiły mi się takie "podeszwy" :( . za to smak był bardzo dobry :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Zrobiłam właśnie z połowy porcji. U mnie nie ma innego wyjścia, bo inaczej wszystko zjadłabym naraz :) Przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  24. Szklanka - 250ml? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mimo że robiłam wszystko zgodnie z przepisem, a moje surowe 'ciasto' było gęste do tego stopnia że dało się z niego lepić kulki, ciasteczka połamały się podczas zdejmowania z blachy. Co gorsza wyszły kompletnie bez smaku. Kokos nie był ani trochę wyczuwalny, a przez to że dałam za dużo Stevii były za słodkie i miały nawet gorzkawy posmak. Niestety niejadalne. proponuję uiścić w przepisie że Stevia w dużych ilościach psuje cały smak (:

    OdpowiedzUsuń
  26. czy proszek do pieczenia jest konieczny ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. jeju, jeju taką miałam ochotę, zrobiłam jak w przepisie a i tak nie wyszły: nie wiem o co chodzi, bo się całkiem rozlały (i na papierze zlały i jeden arkusz) i w ogóle nie upiekły :c (a piekłam nawet ponad 20 min) smuteczek :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że masa nie była wystarczająco gęsta. Moje były zwarte i dało się je lepić w palcach.

      Usuń
  28. ludziska!!!! moje się pieką!!! najpierw masa była zbyt płynna ale dodałam płatków i otrębów i sie zrobiła mega zwarta że dałoby się kulki robić :D ale ja trochę zaszalałam i dodałam łyżkę kakao. Wyglądają booooosko!!! ciekawe jak będą smakować ;D aaaa i robiłam podwójną porcję. O właśnie się zorientowałam że nie dałam podwójnie proszku do pieczenia xP fuck!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. upiekły się i tu pytanie: czy w środku maja być miękkie i wilgotne?

      Usuń
    2. Jednak w środku są miękkie i lekko "gumowate"

      Usuń
  29. Moje też zbyt nie wyszły .. piekłam je dość długo, wyszły po prostu nie dobre i za miękkie ..

    OdpowiedzUsuń
  30. Wszystko robiłam jak w przepisie, a to są pierwsze tak okropnie smakujące ciastka owsiane. Nie wiem gdzie zrobiłam błąd, ale są niezjadliwe.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciasteczka wyszły bardzo dobre:)
    Piekłam 30-35 min. Moje także były zwarte i wcale się nie rozpadały.
    Super przepis, pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  32. Upiekłam te ciasteczka na panieński koleżanki - wszystkie były zachwycone!!

    OdpowiedzUsuń
  33. Czy jeżeli chciałabym do nich dodać mak i trochę siemienia to na końcu jak już "masa" mi się pogotuje i będę czekała na ostygnięcie ? :)

    OdpowiedzUsuń
  34. zrobiłam :), nie miałam otrębów owsianych, więc zrobiłam na pszennych i są naprawdę smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ekstrakt waniliowy to taki olejek do ciasta ?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...