wtorek, 16 kwietnia 2013

Lekkie kluski leniwe.

Ostatnio podzieliłam się z Wami przepisem na dietetyczne kluski. Oczywiście według niektórych nie było to kluski, bo były smażone. Dlatego też postanowiłam przygotować przepis na najprawdziwsze kluski leniwe. Bez nadmiaru mąki, masła czy tartej bułki mogą stanowić naprawdę zdrowy obiad. Wiem, że niektórzy jadają je na słodko - u mnie jednak, tylko w słonej wersji. Jako kluskomaniaczka mogłabym je jeść codziennie :)
KLUSKI LENIWE
przepis na 1 dużą porcję (około 500 kcal)
200 g chudego sera białego
65 g mąki pełnoziarnistej
1 jajko (osobno żółtko i białko)
duża szczypta soli
1 płaska łyżeczka lnu mielonego
1 płaska łyżeczka bułki tartej (najlepiej domowej, pełnoziarnistej, razowej itp)
5 g masła


W dużym garnku zagotowujemy wodę. Ser rozgniatamy widelcem lub tłuczkiem do ziemniaków. Dodajemy mąkę, żółtko i sól. Białko ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy do reszty składników i delikatnie mieszamy łyżką, aż zacznie formować się ciasto. Lekko je zagniatamy i przekładamy na blat oprószony mąką. Formujemy podłużny wałeczek, spłaszczamy go i kroimy nożem na porcje. Kluski wrzucamy do osolonego wrzątku i gotujemy około półtorej minuty. Odcedzamy.
Na suchej patelni prażymy len mielony z bułką tartą. Dodajemy masło i mieszamy. Posypujemy ugotowane kluski.

28 komentarzy:

  1. Leniwe lubię bardzo, muszę koniecznie spróbować takie w zdrowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez zdecydowanie wole na slono... Podoba mi sie ta odchudzona wersja, na pewno wkrotce zrobie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodałabym cukier plus cynamon i leniwe idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam zdrową wersję klusek leniwych , są przepyszne !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie trzeba zapisać ten przepis :)
    A ile mniej więcej takie kluski mają kalorii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak jest napisane - około 500 kcal całość z bułką i masłem.

      Usuń
  6. Zrobię na pewno w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię bardzo podobnie, tylko u mnie musi być mniej mąki- więcej twarogu. :D I obowiązkowo z miodem i owocami. :) Pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale nie rozumiem... Skoro to są kluski w wersji lekkiej i zdrowszej, to jaka jest ta wersja 'normalna', mniej lekka? Bo u mnie w domu zawsze robiło się z takiego właśnie przepisu, tylko od razu porcję dla czterech osób. Chyba nieświadomie gotowaliśmy dietetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazwyczaj używa się więcej mąki, więcej masła i więcej bułki tartej :) Nie mniej jednak kluski zazwyczaj kojarzą się z bombą kaloryczną, a te wcale takie nie są :)

      Usuń
    2. Dokładnie! Są pyszne, i najlepsze właśnie z bułką tartą:)

      Usuń
  9. Zawsze je jadłem na słodko ale teraz na pewno spróbuję w twojej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajnie odmieniona wersja "leniwców" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam takie kluseczki, wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda apetycznie.:)
    jako, że jestem tu nowa - dodaję do obserwowanych.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. myslalam, ze z takim jedzonkiem jest wiecej roboty tymczasem wszystko wydaje sie takie proste :) dziekuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. też wolę na słono. wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdrowa wersja klusek... Dlaczego nie :) Podobnie, jak Ty jestem kluskomaniaczką :) Wczoraj moja mama przygotowała tradycyjne kluski, nie potrafiłam ich sobie odmówić i zjadłam podwójną porcję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. w planie kluski, ale bez masła i bułki tylko moze mus jogurtowo jabłkowy, własnoręcznie blendowany? :] świetne propozycje na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam, pyszne, ale rozpadały się:(

    OdpowiedzUsuń
  18. ech, użyłam mąki żytniej pełnoziarnistej i wyszło fajne ciasto, nie rozleciały się, ale były strasznie kwaśne:( może to wina sera, nie wiem

    OdpowiedzUsuń
  19. version of tinder dating application on your android ios iphone tinderapptips In the Tinder feed, you could let your account go visible.

    OdpowiedzUsuń
  20. I am sure after reading this you will locate really simple logging into Snapchat simple. Snapchat Login Send out a Snap images or video clips in a team of pals simply without

    OdpowiedzUsuń
  21. One number or special personality, as well as prohibits using your genuine name Xfinity TV Login This will either be your primary Comcast address.

    OdpowiedzUsuń