wtorek, 16 października 2012

Lekki krem brokułowy.

Jak pisałam w poprzednim poście o zupie grzybowej - ostatnimi czasy, przynajmniej raz w tygodniu gotuję gar bulionu, co daje mniej więcej trzy różne zupy. Czas na moją lubioną, zupę-krem z brokułów. Brokuły uwielbiam w każdej postaci - jako dodatek do obiadu, główny składnik sałatek czy placków. Jednak zupa jest absolutnym hitem i robię ją regularnie od kilku lat. Pozdrowienia dla Kasi, która wyjaśniała mi sekrety robienia tej pysznej zupy za pierwszym razem :)
Przepis na 4 porcje:
700 ml bulionu drobiowego lub warzywnego
2 duże brokuły
6 ząbków czosnku
1/2 kostki sera feta
2 szczypty gałki muszkatołowej
2-3 łyżki śmietany lub kremowego serka
garść słonecznika
sól morska
świeżo mielony pieprz

Brokuły gotujemy w lekko osolonej wodzie, do miękkości. Odcedzamy. Zagotowujemy bulion, wrzucamy brokuły i gotujemy jeszcze przez kilka minut. W między czasie przyprawiamy gałką muszkatołową i pieprzem oraz dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek. Zdejmujemy z ognia i miksujemy blenderem. Dodamy pokruszony ser feta, zabielamy serkiem lub śmietaną. Podajemy zupę posypaną uprażonym na suchej patelni słonecznikiem.

Do zabielenia polecam serek o niskiej zawartości tłuszczu (np. Turek Figura lub Linessa z Lidla) lub śmietanę 9-12% - mim zdaniem nie ma potrzeby używać tłustej śmietany lub śmietanki.

24 komentarze:

  1. pycha, u mnie też ostatnio zupy tym bardziej, że nadeszły czasy leżakowania pod kołderką z termometrem pod pachą

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma cudny kolor i wygląda pysznie! Narobiłaś mi smaka tymi zdjęciami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to również jedna z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam krem z brokuła - muszę wypróbować przepis! :) Te zdjęcia są tak apetyczne, że schrupałabym je wprost z monitora :D
    Jeśli mogę prosić o chwilkę uwagi - zajrzyj na mojego bloga http://aanneke.blogspot.com/2012/10/akcja-charytatywna-pomoc-dla-antosi.html i porozsyłaj po swoich znajomych prośbę rodziców o pomoc dla małej Antosi. Z góry bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. koniecznie muszę wypróbować:) wygląda zachęcająco apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  6. takie kremy są przepyszne ,a szczególnie z brokułów ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna metoda na zupę, zrobię taka z pewnością, dodatek tłustej śmietanki faktycznie jest tu bezzasadny, wszak feta to konkretny i kaloryczny dopełniacz. Uwielbiam kremy podane z prażonymi pestkami.Super!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie, ale 6 ząbków czosnku by u nas nie przeszło (gotuję tak, żeby moja roczna niunia też mogła szamać to samo co my, a czosnek w duzych ilościach nie podchodzi).

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam troszkę głupawe pytanie, może nawet już się gdzieś przewinęło, ale mogłabyś się podzielić przepisem na sam bulion?

    OdpowiedzUsuń
  10. Również uwielbiam brokuły pod każdą postacią. Jednakże, gdy zjem ich zbyt wiele to mam wzdęcia. Ale brokuły są również świetnym warzywem dietetycznym, które ma niewiele kalorii i można śmiało stosować we wszelkich dietach. Oczywiście pomijając ćwiczenia i spalacze tłuszczu - to u mnie podstawa.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. też lubię taką zupę, ja ostatnio zagęściłam 2 ugotowanymi ziemniakami, fajny smak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny przepis, pyszna zupka. Ale wyszło mi jej zdecydowanie za mało - 2 i pół porcji :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzien dobry! Rewelacyjny przepis, jutro wyprobuje :) Mam tlyko pytanie.. Czy ten ser feta zostawiamy taki pokruszony czy go miksujemy? z gory dziekuje za odpowiedz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać pokruszony po zmiksowaniu, można podzielić pół na pół - jak kto woli :)

      Usuń
  14. Krem właśnie w przygotowaniu:) pytanko: czy miksujesz brokuly razem z warzywami z bulionu czy same?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisząc bulion w przepisie, miałam na myśli odcedzony już, sam płyn.

      Usuń
    2. Tak właśnie zrobiłam! Przepyszne:) Wielkie dzięki że dzielisz się ze światem tymi wspaniałymi przepisami ♥
      Paula

      Usuń
  15. masz do tego rękę jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. 50 yr old Speech Pathologist Hamilton McCrisken, hailing from Campbell River enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and Beekeeping. Took a trip to Madara Rider and drives a Delahaye 135 Competition Court Torpedo Roadster. dodatkowe wskazowki

    OdpowiedzUsuń