czwartek, 27 czerwca 2013

Truskawkowe, dietetyczne crumble.

Upały nieco odpuściły, więc można wykorzystać sezonowe owoce w przepisach innych niż lody i koktajle. Moja propozycja to ekspresowy deser, który zawsze powala na kolana. Jest absolutnie pyszny, a do tego prosty i szybki w przygotowaniu. Jak na deser bardzo niskokaloryczny, ale nie powinnam chyba smakować, że najlepiej smakuje z kulką lodów waniliowych :)
TRUSKAWKOWE CRUMBLE
przepis na 2 porcje
1,5 szklanki truskawek
3 łyżki płatków owsianych
1 łyżka ksylitolu
1 łyżka mąki pełnoziarnistej lub razowej
1 łyżka masła

Truskawki myjemy i obieramy. Kroimy na ćwiartki. Układamy w kokilkach lub innych, dowolnych naczynkach, które nadają się do zapiekania. Układamy truskawki prawie do pełna - deser bardzo zmniejsza objętość przy pieczeniu. Resztę składników mieszamy w misce i rozcieramy palcami. Układamy kruszonkę na wierzchu truskawek. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni i pieczemy około 15-20 minut - do zarumienia się kruszonki.

Do posłodzenia można również użyć miodu, syropu z agawy lub cukru trzcinowego.
Zamiast mąki pełnoziarnistej można użyć każdej innej: owsianej, amarantusowej czy gryczanej.

28 komentarzy:

  1. Truskawkowy najlepszy, a jeszcze z owsianą kruszonką! Mmm. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na truskawki jest sezon, więc ja też przygotowuję każdego dnia sobie te pyszne owoce ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie ostatnio sobie pomyślałam, że nigdy nie jadłam truskawkowego crumble, a na pewno jest dobry. Lecę odłożyć kupione owoce, żeby mi nie zjedli i dzisiaj sobie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam. Jeszcze z dodatkiem czereśni. Ale chyba za dużo dałam owoców, bo mnóstwo soku nie odparowało. Ale nawet taka zupka owocowa była dobra ;)

      Usuń
  4. Właśnie niedługo planuję zrobić swoje pierwsze (!) crumble :) Twoje wygląda naprawdę znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to już wiem co będzie na kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszą być wspaniałe:) A najlepsze jest to że wspaniale wkomponują się do mojego "zdrowego" menu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam crumble! A już szczególnie kruszonkę :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne i proste. Najbardziej kocham ze śliwkami. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe, jakby smakowało ze zmielonymi płatkami owsianymi... Pozostaje jedynie spróbować :) Tylko nie mam takich małych naczyń do zapiekania, chyba zrobię w takiej formie na pieczeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ewentualnie zamieniłam łyżkę mąki na łyżkę zmielonych płatków lub właśnie mąkę owsianą.
      Co do naczyń - śmiało można robić crumble w innych - ja robiłam w dwóch większych:
      http://feed-me-better.blogspot.com/2013/02/dietetyczne-crumble-z-quinoa.html
      http://feed-me-better.blogspot.com/2012/09/crumble-z-owocami-w-wersji-light.html

      Usuń
  10. Kubek mleka i takie crumble to całkiem przyjemny sposób na letnie popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wyglada! Uwielbiam wszelkiej masci crumbles.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkoda, że tak się zmniejsza i po upieczeniu jest go tak mało objętościowo, ale po za tym.. duże TAK dla niego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. super:) najlepsze crumble jest z truskawkami wg mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. mniam, uwielbiam takie pyszne desery - chrupiące z wierzchu i miękkie w środku z pysznymi truskawkami *-*

    OdpowiedzUsuń
  15. zdjęcia mistrzowskie!:) aż chciałoby się teraz być w posiadaniu takiego crumble

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja mam truskawki i wielką ochotę na deser. taki jak ten.
    biegnę do kuchni!
    pozdrawiam :]

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wygląda, uwielbiam crumble.: )

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wygląda:) I wydaje się łatwe:)

    OdpowiedzUsuń
  19. mówię pass, mam przesyt truskawek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie nie ma czegoś takiego jak przesyt truskawek.

      Usuń
  20. Pyszności! Uroczo wygląda to crumble!
    + oczywiście wspaniałe zdjęcia! : )
    Bardzo mi się tu podoba!

    Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobiłam jak w przepisie i wyszło coś strasznego. A że szkoda było wyrzucić, zjadłam. Żałuję, bo poskutkowało zatruciem. Nie mam pojęcia co się stało. W każdym razie na pewno więcej nie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Czym zastąpić cukier brzozowa?

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...