sobota, 11 maja 2013

Test maty silikonowej Lekue od Rossi.pl

W ramach współpracy ze sklepem internetowym Rossi.pl dostałam od nich do przetestowania matę silikonową Lekue i dzisiaj chciałabym się podzielić z Wami moją recenzją. Mam nadzieję, że przynajmniej dla niektórych okaże się przydatna :)
Nigdy nie rozumiałam czemu akcesoria silikonowe do pieczenia mają tak skrajne ceny. Można kupić tortownicę za 20 zł albo za 120 zł. Dodatkowo od ich zakupu odstraszały mnie przeczytane opinie w internecie - mnóstwo ludzi pisze, że formy silikonowe śmierdzą przy pieczeniu, przez co jedzenie przesiąka chemicznym zapachem. Teraz wiem, ze najwyraźniej tutaj "pies pogrzebany". Mam jedną tanią formę silikonową i faktycznie przy pieczeniu wydziela mało przyjemny zapach, dlatego leży raczej nieużywana. Mata od Rossi.pl to pierwsze silikonowe "akcesorium" z wyższej półki w mojej kuchni - i muszę przyznać, że widzę (a raczej czuję) różnicę.
Dla mnie jednym z największych plusów jest to, że mata jest absolutnie bezzapachowa.  Mimo pieczenia w 220 stopniach, nie wydzielała żadnego zapachu. Nie jestem pewna, jednak myślę, że cenę może warunkować jakość użytego materiału. 
Drugim w kolejności plusem jest wielkość i elastyczność. Mam bardzo małą kuchnię i równie bardzo zagracone szafki. Planowałam zakup stolnicy, jednak po prostu nie mam na nią miejsce. A zdrapywanie resztek ciasta z blatów to istna katorga. Mata służyła mi więc również jako stolnica - niewielka, ale bardzo wygodna i jak dla mnie - wystarczająca. Świetnie sprawdził się też wyższy rant na brzegach, dzięki któremu mąka nie rozsypywała się poza matę. Silikonowa mata zajmuje też naprawdę mało miejsca. Wystarczy zwinąć ją w rulon i wcisnąć do szafki między garnki a tortownice - sprawdzone, nie odkształca się!
Dzięki rantowi mata jest również wygodniejsza do przenoszenia. Jednak niektóre rzeczy ciężko jest przenieść, więc dla wygody kładę matę od razu na kratce do pieczenia - grubość jest wystarczająca aby to, co pieczemy nie było pofalowane, ale mogłaby być nieco grubsza, aby można było łatwo wszystko przenieść. Jednak i tak mata jest grubsza niż te, które oglądałam w markecie, a rant dodatkowo ją nieco usztywnia.
Do tej pory na macie przygotowałam bajgle, foccacię, ciastka. Świetnie na pewno nada się również do lżejszej wersji placków warzywnych, które zazwyczaj smaży się na tłuszczu - przygotowując je na silikonowej macie bez tłuszczy znacznie zmniejszymy ich kaloryczność
Mata Lekue ma długość 40 cm, szerokość 30 cm i wysokość 1,5 cm. Materiał: 100% silikon platinum. Cena: 99 zł. Posiada 2 letnią gwarancję od producenta. Do kupienia w sklepie internetowym Rossi.pl

11 komentarzy:

  1. Od dłuższego czasu zastanawiam się na zakupem takiej maty. Może w końcu się skuszę :)

    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taką matę z lidla i jak dla mnie brzydko nie pachnie. Ponadto dobrze się na niej piecze. Chociaż używana jest bardziej awaryjnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a myślałam, że dzisiaj będzie kolejny przepis z serii pomysł na obiad, a nie jakieś maty... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, mata była wczoraj, obiad będzie dzisiaj...

      Usuń
  4. Bardzo dziękuję za ten wpis! Od ok. pół roku zastanawiam się nad zakupem maty silikonowej do pieczenia ciastek itp., ale wszystkie wydawały mi się za drogie, za małe lub niegodne zaufania.

    Dodam też, że rzeczywiście kiepskiej jakości formy silikonowe potrafią niezbyt ładnie pachnieć, ale mam formy silikonowe we wszystkich kształtach i rozmiarach, korzystam z nich regularnie i bardzo sobie chwalę, również dlatego, że tak ładnie się kompaktują i absolutnie nic nigdy się nie przypala :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muffiny piekę w silikonowych formach, ale o takiej macie jeszcze nie słyszałam. Świetna alternatywa dla blaszek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny wpis i super zdjęcia!
    Chyba się skuszę na tę matę skoro polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Formy od Leuke są super, choć nie za tanie.

    OdpowiedzUsuń
  8. cena mnie trochę zraziła ale Twój opis powoduje, że będę musiała się jeszcze raz zastanowić

    OdpowiedzUsuń
  9. Cena rzeczywiście trochę wysoka ale fajnie że można jednocześnie używać w piekarniku

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest wiele rodzajów mat silikonowych https://powerrubber.com/mata-silikonowa-vmq-mvq/ i moim zdaniem to właśnie ich bardzo często używamy. Z pewnością najczęściej takie maty silikonowe są używane w gastronomii ale doskonale znajdują zastosowanie również w innych gałęziach przemysłu.

    OdpowiedzUsuń