niedziela, 5 sierpnia 2012

Pełnoziarniste placuszki z jagodami.

Ostatnio stałam się fanką placuszków z owocami - za każdym razem dodaję inne, trochę modyfikuję całość, a placuszki za każdym razem wychodzą pyszne. Są idealne zarówno na śniadanie jak i na deser (raczej w pierwszej połowie dnia). Sycące, pyszne i idealne do porannej kawy. A jak wiadomo - niedziela to idealny dzień na placuszki!
 Przepis na 1 porcję:
1 jajko (żółtko i białko osobno)
45g mąki pełnoziarnistej
1 łyżka mąki owsianej
1 łyżka otrębów
1 łyżka płatków owsianych
1 łyżka miodu, słodziku lub cukru trzcinowego
100ml mleka
3/4 szklanki jagód
szczypta soli
szczypta proszku do pieczenia
szczypta sody

Białko ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli. W drugiej miseczce mieszamy razem: mąkę, płatki, słodzik, otręby, proszek do pieczenia i sodę. Wbijamy żółtko, wlewamy mleko i miksujemy całość krótko. Dodajemy jagody, ubitą pianę z białek i mieszamy. Smażymy placuszki z obu stron na teflonowej patelni, zwilżonej kropelką oliwy lub oleju. Na wierzch można położyć dodatkowe owoce (np. maliny, brzoskwinie) lub dżem - zależnie od tego, co lubimy.

19 komentarzy:

  1. Placuszki-marzenie :) Twój przepis różni się od tego, który ja zwykle wykorzystuję, więc na pewno przy następnych plackach zastosuję Twoje zmiany. Mam przeczucie, że będą smakować tak pysznie, jak wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o placuszki to lubię sprawdzać nowe pomysły - raz maślankowe, raz na owsiance, raz pełnoziarniste. Za każdym razem pyszne :)

      Usuń
    2. Ja najczęściej robiłam z jabłkami. Nie pomyślałam o tym, żeby dodać jakieś inne owoce! Dziś zrobię z malinami, bo akurat dojrzewają w ogródku :)

      Usuń
  2. MMM:D
    Kocham takie placuszki<3
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie pulchniutkie! cudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm.. uwielbiam takie owocowe placuszki, szczególnie w sezonie, gdy jest tyle świeżych malin, jagód itp ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jagódki i malinki! Mniami ! Do tego placuszki owsiane! Ulubione śniadanko, dawno nie jadłam, może w tym tygodniu coś takiego wpadnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. idealna propozycja na niedzielne śniadanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pysznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najpierw patelnia teflonowa, a później wypróbowuję wszystkie Twoje przepisy na placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam takie plcuszki! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam borówki mrożone - wcześniej je rozmrozić?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam te placuszki dzisiaj na śniadanie, ale w wersji z borówkami, i muszę powiedzieć, że jestem ich wielką fanką :) Są genialne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiego przepisu właśnie szukałam! Zdrowo i smacznie:) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń