niedziela, 7 lipca 2013

Zapiekana kasza gryczana z kurczakiem.

Podobne danie chodziło za mną od naszego urlopu w górach i zjedzenia zapiekanej kaszy w jednej z knajpek. Od razu do głowy przyszły mi dziesiątki pomysłów na kaszowe zapiekanki. Oto pierwsza z nich. Zdecydowanie dla fanów kaszy gryczanej. Zapiekanka jest przepyszna i zawiera moje ulubione składniki. Myślę też, że niedługo wypróbuję wersję z kurtami zamiast pieczarek - na pewno też będzie obłędna. Dodam, że na zdjęciach, w dwóch pojemniczkach - jest właśnie jedna porcja. Najadamy nią do syta :)
ZAPIEKANKA Z KASZY GRYCZANEJ
przepis na 1 porcję (470 kcal)
50 g kaszy gryczanej
120 g mięsa z piersi kurczaka
40 g białego sera
1 łyżka śmietany lub serka
100 g pieczarek
1/2 cebuli
1 ząbek czosnku
10 g oleju z pestek winogron
kilka gałązek świeżego tymianku
sól morska
pieprz


Kaszę gotujemy w solonej wodzie, odcedzamy i przekładamy do miski. Filet z kurczaka myjemy, oczyszczamy i kroimy w kostkę. Oprószamy go pieprzem i solą, można też go delikatnie posypać ulubionymi przyprawami. Mocno rozgrzewamy patelnię z odrobiną oleju, obsmażamy kurczaka ze wszystkich stron. Dodajemy pokrojone w grube plasterki pieczarki (jeśli są malutkie to można je pokroić na ćwiartki). Po kolejnych dwóch minutach dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę i podsmażamy przez 2-3 minuty. Dodajemy drobno posiekany ząbek czosnku, mieszamy, wyłączamy gaz i odstawiamy do przestygnięcia. 
Do miski z kaszą dodajemy zawartość patelni, resztę oleju z pestek winogron, dodajemy  pokruszony biały ser, śmietanę, porwane gałązki tymianku. Przyprawiamy odrobiną soli i pieprzu. Przekładamy do naczynia do zapiekania. Można dodatkowo posypać odrobiną parmezanu. Wstawiamy naczynie do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni i zapiekamy przez około 20 minut.

37 komentarzy:

  1. Uwielbiam zapiekaną kaszę... Zdrowo, pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A co zrobić z białym serem?

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy pomysł, nie jadłam jeszcze zapiekanej kaszy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fanką kaszy jestem, a kaszowej zapiekanki chyba nigdy jeszcze nie jadłam! ;o

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pysznie wygląda, uwielbiam kaszę! I jakie piękne naczynie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł. dodatek białego sera tutaj u mnie byłby konieczny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepięknie, nabrałam takiej ochoty na kaszę gryczaną...: )

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda obłędnie, muszę pokombinować z zapiekaną kaszą, zwłaszcza pęczakiem, bo go kocham po prostu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tez ja jadlam w gorach :) Bardzo mi smakowala i jestem bardzo wdzieczna za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Próbowałam dzisiaj z kaszą jęczmienną, dodałam trochę słodkiej papryki i zapiekłam w piekarniku z serem, nie tak dietetycznie ale też pysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  11. a ja nie mam piekarnika:( da się jakoś zrobić ten przepis na samej patelni albo w garnku pod przykryciem?

    OdpowiedzUsuń
  12. za kilka minut wyciągam z piekarnika... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł z zapiekaną kaszą, muszę spróbować :) Myślę, że można zrobić na samej patelni też :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Błagam, powiedz skąd masz te genialne garnuszki do zapiekania?? Muszę koniecznie takie mieć :)

    Ola

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki, już zamawiam je sobie :)
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie pałaszuję. Pycha! A robione przez mojego mężczyznę. :))

    OdpowiedzUsuń
  17. zapiekanka rewelacja!! poprosimy o więcej takich przepisów na zdrowe dania z kasz

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy kasza jaglana też się masz do zspiekanki?

    OdpowiedzUsuń
  19. Biały ser czyli twaróg, serek almette, philadelphia? strasznie nie lubię tego określenia, bo nigdy nie wiem o co chodzi :) ludzie różnie to interpretują :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie bialy ser to wlasnie twarog a serek kremowy to taki typu kremowy.

      Usuń
  20. Kto się naje z 5.dkg kaszy?(mimo innych ,też mini)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze jem 50 g kaszy, ryżu czy makaronu i naprawdę się najadam. A już porcja powyższej zapiekanki jest naprawdę duża.

      Usuń
  21. Poprawiam się;"mimo innych składników"

    OdpowiedzUsuń
  22. przepis wypróbowany :) smakuje świetnie! prosty,szybki i zdrowy obiadek.

    OdpowiedzUsuń
  23. kasza jest super

    OdpowiedzUsuń
  24. PYSZNE. Zrobiłam z jęczmienna bo akurat była na stanie i cała rodzina się zajadała! BOMBASTYCZNA!

    OdpowiedzUsuń
  25. wydaje mi się,że śmietana to dietetycznych składników nie za bardzo nalezy :) ja nie używam odkąd przeszłam na tzw, ''zdrowe żywienie''

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nadmierne unikanie tłuszczu jest chyba jednym z najczęstszych błędów zywieniowych przy diecie, odchudzaniu czy lzejszym odzywianiu. Ja nie rezygnuje ani ze smietany ani z masla. Po prostu jem je w okrealonych, malych ilosciach.

      Usuń
  26. A może zamiast tej śmietany użyć po prostu jogurtu naturalnego?

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak dla mnie bomba. Bez zbędnej utraty czasu można ją przygotować, wychodzi pyszna. Polecam podawać z sałatką gomarowską szwedzką (można zrobić własną jak ktoś ma czas), znakomicie wpasowywuje w jej smak. Bardzo udane danie, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Właśnie zapiekanka wleciała do pieca. Zamiast śmietany użyłam jogurt naturalny, a zamiast tymianku czosnek granulowany :-)
    na wierzchu troszkę sera żółtego, ale tylko odrobinę żeby skleić to wszystko razem.
    wygląda pysznie!!! <3

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo dobra zapiekanka :) zrobiłam podwójną porcję i wyszło na trzy razy. przepis wykorzyskam jeszcze wielokrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Też jadłam w tej góralskiej knajpce i też byłam oczarowana! Zdecydowanie jedna z najlepszych restauracji na Krupówkach. Zabieram się do roboty! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. If you require brand-new sorts on your facebook web page sharing, Instagram 4Liker App – Must Know Facts about App various other customers as well as individuals likes your web content naturally.

    OdpowiedzUsuń