czwartek, 23 sierpnia 2012

Zdrowa przekąska - chrupki z ciecierzycy.

Podobno ludzie dzielą się na tych, którzy uwielbiają słodycze i takich, którzy wolą słone przekąski. Dzisiaj mała propozycja dla tych, którzy są na diecie, lub po prostu starają się unikać niezdrowego, przetworzonego jedzenia, a uwielbiają słone przekąski typu paluszki, solone orzeszki, precelki, chipsy czy popcorn. Alternatywa znacznie zdrowsza, a równie pyszna.
Przepis:
150g suchej ciecierzycy
3-4 łyżki oliwy z oliwek
sól morska
ostra papryka mielona
pieprz kolorowy
czosnek w płatkach mielony
zioła prowansalskie.


Ciecierzycę namaczamy w misce z wodą na całą noc. Po tym czasie płuczemy i gotujemy według instrukcji na opakowaniu. Odcedzamy i odstawiamy w misce do wystudzenia, mieszając do czasu do czasu.

Do ciecierzycy wlewamy oliwę z oliwek i mieszamy, aby wszystkie ziarenka się nawilżyły. Dodajemy dowolne przyprawy - według gustu i uznania. U mnie: czosnek mielony, pieprz kolorowy, ostra przyprawa, zioła prowansalskie.Obtaczamy dokładnie ciecierzycę w ziołach.
Wykładamy ciecierzycę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 40 minut - na ładny, zarumieniony złoty kolor.
Są pyszne zarówno na ciepło, jak i na zimno. Przechowujemy je w zamykanym pojemniku - jeśli tego nie zrobimy staną się bardzo twarde. Mogą sobie leżakować bardzo długo.

38 komentarzy:

  1. Ja nigdy jakoś nie szalałam na punkcie paluszków, ale takie orzeszki to całkiem zdrowa alternatywa dla tego typu przekąsek. :) No i na pewno smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż ja nalezę do tych "słodkich" :), to przymierzałam się do tej przekąski już co najmniej kilka razy. I już chyba pół roku czeka woreczek suszonej ciecierzycy aż się nad nim zlituję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też sporo czekał. Ale po zjedzeniu tych chrupek szybko zakupiłam następny i wiem, że nie będę już zwlekać :)

      Usuń
  3. A jakaś podpowiedź gdzie można znaleźć taką ciecierzycę? W sklepach widuję tylko konserwową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością. Widziałam też w hipermarketach na takim samym dziale.

      Usuń
    2. Dzięki, będę poszukiwać. :)

      Usuń
  4. Fajny pomysł, może się kiedyś skuszę, bo należę do grupy wieczornych podjadaczy niezdrowych przekąsek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. o kurczę, ale super pomysł. może uda mi się oduczyć jedzenia chipsów dzięki temu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubie jedno i drugie, choc gdybym miala z czegos zrezygnowac, zdecydowanie trudniej byloby mi rzucic slodycze... Chrupki z ciecierzycy to pyszna rzecz, smakuja lepiej niz niektore chipsy.

    OdpowiedzUsuń
  7. zdecydowanie należę do tej drugiej grupy - wielbicieli słonych przekąsek, a taka zdrowsza alternatywa.. czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedyś byłam wielką fanką czipsów, paluszków itp., więc myślę, że takie chrupki bardzo mi posmakują, muszę w końcu je zrobic:)

    OdpowiedzUsuń
  9. próbowałam tego sposobu i byłam zachwycona. Ciecierzyca smakowała pysznie zarówno solo, jak i jako dodatek do sałaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepadam za słonymi przekąskami jakoś szczególnie (jestem bardziej słodyczowa), ale w szkole zazwyczaj jadam na słono. Rok szkolny się zbliża, więc myślę, że przepis się wtedy sprawdzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie słodycze mogą nie istnieć, natomiast kocham słone rzeczy - orzeszki zwłaszcza. Z pół roku temu wpadłam na taki przepis, tylko, że moje są sojowe :)

    OdpowiedzUsuń
  13. taaakie chrupki to ja rozumiem! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. I to się tak łatwo robi? do przetestowania!

    OdpowiedzUsuń
  15. To coś dla mnie. Szybkie wykonanie i z pewnością jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale fajny przepis, właśnie szukałam czegoś, co zastąpiłoby mi popcorn :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Też lubię jedno i drugie, chyba bardziej słodkie, ale mam słabość do orzechów.
    Fajna micha :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda nieźle, chyba spróbuję ;d Czytam wpisy wstecz i apetyt rośnie, mam ochotę zrobić wszystko naraz ;d

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna alternatywa! Zdrowe, prostu i musi być pyszne ;d.
    I mimo, że nie jestem zwolenniczką słonych przekąsek to takiej bym nie odmówiła.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten przepis chodzi za mną bardzo długo. Jak tylko zakupię ciecierzycę zaraz zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super! Akurat mam 0,5kg ciecierzycy, a do humusu jakoś nie mogę się zabrać, jutro zrobię sobie Twoje chrupki :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. świetny pomysł na zdrową przekąskę! na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciecierzycy jeszcze nigdy nie próbowałam, a tak wygląda niezwykle smacznie i zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  24. haha!! nareszcie wiem co zrobić z workiem ciecierzycy!!!!dzięki za super pomysł!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny pomysł! Idealna przekąska - alternatywa dla niezdrowych chipsów :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Super przepis, pierwszy raz użyłam ciecierzycę i jestem zadowolona. Rewelacyjny blog, który inspiruje i zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  27. A czy jeśli dodam mniej oliwy, tzn, łyżka lub dwie ,to jak myślisz, też się udadzą ? :) Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  28. a czy da rade zrobić te chrupki z cieciorki z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny przepis ! niedługo zrobie... uwielbiam takiego typu rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Z piekarnika dobiega wonna symfonia, aż trudno stonować myśli co, jak i dlaczego tak długo... czekać należy na tę zmysłu ucztę... a może i lepiej dojrzeć ten chęci, temu pragnieniu co głód uleczy xD wjeżdżam za 20 minut laseczki ;) pozdro

    OdpowiedzUsuń
  31. A sól dodać do gotowania czy do obtaczania?

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetne! Odkąd to odkryłam nie kupuje już popcornu czy chipsów ;)

    OdpowiedzUsuń