czwartek, 18 lipca 2013

Odchudzone hamburgery (z indyka).

Wszyscy już na pewno wiedzą o panującej modzie na hamburgery - kolejne przybytki serwujące hamburgery w wersji slow wyrastają jak grzyby po deszczu. Ja jednak uważam, że najlepsze zjemy we własnym domu, przygotowując je własnoręcznie "od podstaw". Bo  hamburgera najbardziej potrafi zepsuć kiepska bułka i niedobre mięso - a o to bardzo łatwo. A jeśli można zrobić sobie takiego hamburgera w wersji odchudzonej, to czemu by nie skorzystać? Pełnoziarnista bułka, mięso z indyka, świeże warzywa i lekki sos. A może hamburgery w wersji wege?
BURGERY Z INDYKA
przepis na 4 porcje
500 g mielonego mięsa z piersi indyka
1 jajko
2 łyżki lnu mielonego
2 łyżeczki ostrej musztardy
1 cebula
3 ząbki czosnku
łyżeczka słodkiej papryki
ew. przyprawa do mięsa mielonego lub indyka
sól morska
pieprz (świeżo mielony)


W misce mieszamy mięso z musztardą, posiekaną drobno cebulką, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i przyprawami. Dodajemy jajko i mielony len. Masę wyrabiamy ręką i odstawiamy na 15 minut. Po tym czasie formujemy w dłoniach okrągłe kotlety. Grillujemy je na patelni z obu stron.

dodatki:
4 bułki hamburgerowe z tego przepisu
4 liście sałaty
1 cebula pokrojona w krążki
2 ogórki kiszone lub konserwowe
4 plasterki sera żółtego
2 łyżki kiełków rzodkiewki
4 plastry pomidora
2 łyżeczki musztardy
2 łyżeczki keczupu 

22 komentarze:

  1. Jestem na TAK! Pycha propozycja obiadowa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie jestem na TAK:), ja sobie serwuję wielkie cheesburgery w owsianych bułach własnej roboty, więc wszystko all by myself:), pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Marta-Taste Eat
      Jak się robi bułki owsiane ? Chciałabym próbować ręcznie roboty z piekarnika i nigdy nie robiłam w życiu pieczywa domowe pełnoziarniste/razowe/owsiane.

      Usuń
  3. Takim fastfoodom zawsze mówię tak! Pyszne, zdrowe i wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. najlepsze burgery jakie kiedykolwiek widziałam, cudnie wyglądają !! aż się chce samemu robić a nie jeździć po jakieś okropne fast foody.
    pychotka !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Do hamburgerów nie ciągnie mnie wcale, ale takie zjeść to bym mogła :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam hamburgery w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam osttanio bzika na hamburgery ... dosłownie bzikaaaa ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniami! Baaardzo apetyczne i mniej kaloryczne ;) BUłki ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowicie wygląda taki burger ! Świetny przepis!

    Pozdrawiam serdecznie
    Trener osobisty
    Albert Kośmider

    OdpowiedzUsuń
  10. Popraw sobie w składnikach zamiast 'mięso z piersi kurczaka' na indyka, bo chyba się pomyliłaś;)
    Przepis świetny, zapewne wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dzięki - przyzwyczajenie robi swoje :D

      Usuń
  11. Taki fastfood to ja rozumiem! Świetne są: )

    OdpowiedzUsuń
  12. takie hamburgery to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. pyszności! :) i fajnie, że z indyka

    OdpowiedzUsuń
  14. Fastfoody jadam tylko w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Suuper !!! Tylko mam pytanie , ile kalorii ??:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super!!! uwielbiam mięso z indyka! Kiełki też są rewelacyjne w tym połączeniu! Dziękuję bardzo za inspirację, jeszcze dziś pójdę kupić potrzebne produkty , a w weekend zrobię burgery z Twojego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  17. Z 500 g wychodzą tylko 4 burgery?

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię mięso z indyka, a już w hamburgerze to dla mnie ideał. Nigdy wcześniej nie jadłam burgera z kiełkami i szczerze nie wyobrażam sobie takiej kompozycji.. ;-) Z pewnością w przyszłym tygodniu spróbuję wypróbuję ten przepis!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...